Jump to content
  • 0

Vreemde afdrukken van sommige portalen?

HarryR

Question

Posted

Dat is vreemd: bij het afdrukken van 42 pagina's (records doorbladeren) zijn op acht pagina's (no's 10, 14, 17, 18, 20, 32, 32, 36 en 39) de afdrukken van één veld (datum) naar beneden verschoven. Het aantal af te drukken regels in het portaal varieert, de regel waarop het veld verschuift ook. Soms is de verschuiving op twee regels.

De printer is een Lexmark Opta E+ onder Windows 98 SE met FM 6.0Nv4.

Wie weet raad?

Harry

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Soms is het een geruststelling om te vernemen dat je niet de enige bent met dit probleem.

Volgens mij zitten nog een paar bugs in het printen van portals en dan vooral in combinatie met de sliding van objecten.

Alhoewel, het zou wel eens kunnen te maken hebben met wat Andre afgelopen zondag nog duidelijk maakte in een antwoord op een andere vraag op dit forum, nl http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=492

Andre verwijst erin naar 1 van zijn tips voor meer info op http://www.avd-ci.be/tip060.htm

Daarin worden wat meer eigenschappen en vooral eigenaardigheden van Sliding van objecten besproken.

• 0
Posted

Het allerbelangrijkste hier is natuurlijk dat portalen niet gemaakt zijn om af te drukken. Dat is herhaaldelijk door FileMaker bevestigd. Het afdrukken MOET gebeuren in de child file, volgens het gewone report-principe, dus nooit in de parent file vanuit de portal zelf!

• 0
Posted

Ben eventjes in de archieven gaan kijken. Daar staat nog één vermelding van een identiek probleem. Vreemd genoeg is daar ook slechts één reactie op gekomen, nl. van de grote Anne Verrinder. Ze schrijft het volgende:

Shot in the dark ... try selecting your fields and changing the "Line Spacing" (Format Menu) to custom, and then change the unit of measure to "pixels" instead of "lines" (don't necessarily have to change the numbers).

Ik vrees dat het echt een schot in het donker is. Kan met vanalles te maken hebben, niet in het minst met de gebruikte printerdriver. Een straatje zonder eind lijkt het mij, als je deze sukkelaar hoort:

The field-scooting isn't visible in Preview mode, only on the actual printed page. And it doesn't happen on every printer. Fields scoot with Adobe PDFWriter (versions 4 and 5) but not Distiller. They scoot on our clients HP 1100 and 4000, but not on our HP g35. They scoot in FM 5.5v2 and FM6.0v2 on multiple Windows 2000 machines, but not on a Mac.

MTGP (May the gods protect you)

• 0
Posted

D'r speelt zich nog heel wat tussen FileMaker en Printer wat we niet weten.

Ik heb een paar schoten in het licht afgevuurd en kan het volgende melden:

- Goeroe Anne Verrinder z'n/d'r suggesties leveren lege velden op de afdruk waar eerder de verschuiving naar onder plaatsvond.

- Je tip060 levert een -weliswaar onfraai, want linksuitgelijnde datum- die keurig wordt afgedrukt.

- De eerder gemelde neerwaartse verschuiving op de Lexmark resulteert op een HP4000 NT in spaties.

Ik ben dus in het kind-bestand het rapport aan het fabriceren! Nog even zoeken naar de juiste pagina-afbreken om het variabel aantal regels over de 42 pagina's te verdelen.

Harry

• 0
Posted

Bedankt voor deze info.

Goeroe Anne Verrinder z'n/d'r suggesties leveren lege velden op de afdruk waar eerder de verschuiving naar onder plaatsvond.

Dit lijkt bijzonder kras!

- Je tip060 levert een -weliswaar onfraai, want linksuitgelijnde datum- die keurig wordt afgedrukt.

Die tip gaat eigenlijk vooral over container-velden. Toegepast op een datumveld werkt het natuurlijk ook, maar het resultaat is niet zo fraai, inderdaad.

Ik ben dus in het kind-bestand het rapport aan het fabriceren!

Zo moet het inderdaad (en dat "moeten" komt niet van mij, maar van FileMaker): afdrukken van portalen zou hier en daar wel kunnen, maar wordt door FileMaker NIET ondersteund en zeker niet gewaarborgd.