HJK Posted March 12, 2003 Posted March 12, 2003 Volgende vraag: om het huidige recordnummer op te vragen doe je het volgende: Status(CurrentRecord) Maar als je bijvoorbeeld: 20 records hebt, je hebt er op dat moment 10 gevonden en je staat in record 3, dan gaat bovenstaande niet op. In de layout mode kun je dit oplossen door @@ in te typen. Kun je deze waarde ook (simpel) in een veld krijgen?? Quote
0 Peter Wagemans Posted March 12, 2003 Posted March 12, 2003 Maak van het calculatieveld met "Status(CurrentRecord)" een ongestockeerde calculatie. Dan zal het veld zich elke keer weer opnieuw berekenen en is denk ik je probleem opgelost. Quote
0 HJK Posted March 12, 2003 Author Posted March 12, 2003 Nee, dat is niet het probleem! probeer het maar eens, je hebt 20 records, je omit de eerste 5 records, dan komt Status(CurrentRecordID) niet meer over het getal naast het "bladerboekje" linksboven in filemaker. Als je @@ in typt in de layoutmode, dan komt dit wel over met het getal. Nu wil ik graag dit getal in een veld hebben. Quote
0 HJK Posted March 12, 2003 Author Posted March 12, 2003 Ahh... OPGELOST ! ik moet: Status(CurrentRecordNumber) gebruiken ipv Status(CurrentRecordID)! Quote
Question
HJK
Volgende vraag:
om het huidige recordnummer op te vragen doe je het volgende: Status(CurrentRecord)
Maar als je bijvoorbeeld: 20 records hebt, je hebt er op dat moment 10 gevonden en je staat in record 3, dan gaat bovenstaande niet op.
In de layout mode kun je dit oplossen door @@ in te typen.
Kun je deze waarde ook (simpel) in een veld krijgen??
4 answers to this question
Recommended Posts