Jump to content
  • 0

backup data uit runtime

Gem

Question

hallo

ik heb een runtime applicatie aangemaakt voor mijn broer en wens nu wat te veranceren aan deze applicatie. Hoe kan ik dat zonder zijn data te overschrijven? Er zit 1 table in met data waar ik een backup zou willen van maken. Blijkbaar kan ik met een export script geen container velden mee exporteren. Maar ieder record bevat ook een container veld met een foto van het item.

Wat raden jullie me aan aub?

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0

euhh ?? :oops:

Mijn broer beschikt niet over FM en zo heb ik voor hem dan maar een runtime applicatie gemaakt (in kiosk mode). Wanneer ik dit mapje open en de bestanden bekijk zie ik 1 EXE file en 1 USR file en 42 DLL files, samen met nog 4 submapjes. De vraag is nu: "welk bestand van de reeks bevat alle data"?

Als ik inderdaad dat ene bestand zou kunnen bewaren en dan terug importeren zou dit een goede oplossing zijn, maar ik weet helemaal niet welk bestand ik moet bewaren.

Alvast bedankt voor de reacties vrienden.

:?:

• 0

Misschien nog een tip. Ik maak er steeds een gewoonte van om dergelijk applicaties te maken op basis van 2 bestanden. Eén bestand bevat al de data en het andere de toepassing. Wanneer je later iets wil wijzigen aan de toepassing hoef je maar dit éne bestand te vervangen zonder je iets van de data hoeft aan te trekken. (Nadeel: wanneer je een veld moet bijvoegen of wijzigen sta je natuurlijk even ver)

Een *.usr bestand kun je rechtstreeks bijwerken in filemaker door vanuit filemaker het bestand te openen.