Jump to content
  • 0

print script

MOTTOW

Question

Posted

ik zou graag twee buttons willen maken die een print opdracht geven. De ene button zou een print op papiermoeten opleveren van het 'current record' en de andere button zou een 'save as pdf..' van het 'current record' moeten opleveren. Ik zou graag willen dat wanneer je op een van die knoppen drukt dat er geen dialoogvenster meer verschijnt. Hoe pak ik dit aan?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Elke button krijgt zijn eigen script met telkens een eigen Page Setup/Print Setup. In beide gevallen de optie aanklikken waardoor het dialoogvenster achterwege blijft.

Het onthouden van printerinstellingen door de scriptstap Page Setup/Print Setup wordt bepaald o.a. door de eigenschappen van de geïnstalleerde printerdriver; bepaalde instellingen zoals papierformaat en oriëntering worden onthouden, terwijl andere, zoals de selectie van de printerlade, in een aantal gevallen genegeerd worden.

Dit onderwerp is hier al enkele keren behandeld. Kijk eens even rond op het forum.

• 0
Posted

Hier nog wat meer detail, afkomstig van FileMaker zelf:

FMP's "Print/Page Setup" script step cannot restore printer-specific

options like the Printer tray. It can only restore FMP-specific options,

like "Print Current Record" vs. "Print Found Set", and "Start Page

Numbering From:".

That being said, there are probably third-party ways to do this. If

you're on Windows, you may be able to WinBatch this.