JeanWM Posted March 12, 2003 Posted March 12, 2003 Is er iemand die een 'moderne' methode heeft om de toegang te beletten tot een veld als er een waarde staat in een ander veld, en omgekeerd. Ik gebruik daar een methode voor stammende uit de FM3 periode en vraag mij af of er ondertussen 'nieuwe/andere' methodes zijn. Gebruikte methode, validatie door calculatie : if(fieldA=fieldLock;1;0), waar fieldLock autoenter = calc = fieldA. De bedoeling is geen toegang te krijgen tot veld A als er een waarde staat in veld B, en geen toegang tot veld B als er een waarde staat in veld A. Quote
0 AvD Posted March 12, 2003 Posted March 12, 2003 Waarom het veranderen als het goed werkt? Als je toch iets anders wil: maak van het veld een button, en zorg via scripting dat je enkel toegang krijgt in Find Mode en wanneer het andere veld leeg is en omgekeerd. Quote
0 JeanWM Posted March 12, 2003 Author Posted March 12, 2003 Het werkt goed André. 'tWas enkel een bedenking of er een 'andere' methode zou zijn.... Eerder uit nieuwsgierige leergierigheid.... Quote
0 Peter Wagemans Posted March 16, 2003 Posted March 16, 2003 if(fieldA=fieldLock;1;0) René Ross heeft me hier ook onlangs op betrapt... Dit kan korter. Quote
0 Peter Wagemans Posted March 16, 2003 Posted March 16, 2003 Wat dacht je van: fieldA=fieldLock Quote
Question
JeanWM
Is er iemand die een 'moderne' methode heeft om de toegang te beletten tot een veld als er een waarde staat in een ander veld, en omgekeerd.
Ik gebruik daar een methode voor stammende uit de FM3 periode en vraag mij af of er ondertussen 'nieuwe/andere' methodes zijn.
Gebruikte methode, validatie door calculatie :
if(fieldA=fieldLock;1;0), waar fieldLock autoenter = calc = fieldA.
De bedoeling is geen toegang te krijgen tot veld A als er een waarde staat in veld B, en geen toegang tot veld B als er een waarde staat in veld A.
5 answers to this question
Recommended Posts