Jump to content
  • 0

Foto's uit een map via FMP in een browser laten zien

Pim

Question

Posted

Ik heb Filemaker op een internetserver staan. Nu wil ik foto's die in een aparte map op de server staan via filemaker en cdml tags met een browser zichtbaar maken. In de records staat een veld met de naam van de foto. Nu zal er iets omheen moeten om de foto te versturen. Hoe doe ik dat?

Verder is het invoergedeelte beveiligd met web companion-beveiligingsbeheer. Hiermee ken je bepaalde privileges toe aan de gebruiker. Nu wil ik het zoekgedeelte algemeen toegankelijk maken zonder dat er gevraagd wordt om een password. Hoe doe ik dit?

Het gaat dus om een site gekoppeld aan filemaker met cdml tags. Een groep deelnemers heeft de mogelijkheid om bestanden te wijzigen en foto's te uploaden met een password beveiliging en de gebruikers zouden moeten kunnen zoeken in de bestanden zonder een password in te voeren.

Ik had een eerdere vraag van hoe foto's te uploaden via een browser. Wel dat gaat niet met cdml. Als server draai ik Webstar en die heeft een plugin die upload naar een map buiten filemaker via de browser mogelijk maakt.

4 answers to this question

Recommended Posts