Jump to content
  • 0

Backupscript op de server

Henk R

Question

Posted

Ik gebruik de scripts op de server om een aantal keer op de dag een backup van de bestanden te maken. Is het ook mogelijk om deze direct op een andere computer te plaatsen. Ik krijg het tot nu toe alleen lokaal voor elkaar (en deze test server heeft maar één harde schijf). Graag zou ik dit via afp of ftp of iets anders weg willen schrijven. Zoek ik iets wat niet kan of heb ik het tot nu toe verkeerd geprobeerd. Ik hoop dat iemand het antwoord weet. De server is een Apple met MacOS 10.4

mvg

Henk

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Da's straf! Henk heeft zeker die fiets geleend van onze Herentalse bakker.

Wat hij vraagt is precies de tip van volgende vrijdag:

Tip 326 - Problemen met het creëren van een FileMaker Server-back-up op een externe drive

Heel wat gebruikers schakelen over naar een FileMaker Server configuratie, niet het minst omdat ze dan de beschikking krijgen over een volautomatisch en veilig back-up-systeem. Wanneer ze dan de gewenste dagen en uren instellen krijgen ze ook de gelegenheid aan te geven waar die back-up terecht moet komen. En dat geeft volgens sommigen problemen: het is blijkbaar niet mogelijk een externe drive te selecteren. De back-up komt dus noodzakelijkerwijze terecht op de drive waarop ook FM Server is geïnstalleerd.

Is dit een bug of wat?

FileMaker antwoordt van niet: het steeds toenemend aantal beveiligingsmaatregelen in het Operating System laten niet toe deze mogelijkheid in stand te houden. FileMaker beveelt aan de backup te maken op de eigen drive en die back-up daarna desgewenst te kopiëren naar een vrij te kiezen plaats.

Stel je maar eens voor dat er een tijdelijke netwerkstoring zou optreden precies op het ogenblik waarop FileMaker Server zijn back-up wegschrijft - of probeert weg te schrijven - naar een externe drive...

• 0
Posted

Ja ik probeer zo reclame te maken voor de tips. Alleen deze tip is niet echt een tip maar meer een bevestiging dat langer zoeken naar een oplossing geen zin heeft.

mvg

Henk