Jump to content

grid toepassingen


HJK

Recommended Posts

Posted

In de layout mode kun je grids instellen. Daarnaast heb je de functie object grids.

So far so good.

Als ik nu een object (veld, of een stuk text) kopieeer en weer plak (CTRL-C --> CTRL V) dan valt het gekopieerde object niet in deze grid.

Is er geen functie beschikbaar als: snap to grid??

Of iemand anders hier tips over. Ik heb op het forum hierover gezocht, maar kon hier niets over vinden.

Posted

FileMaker zal plakken op de plaats waar je het laatst geklikt hebt.

Probeer maar, net voor het pasten even ergens klikken en dan PLAK.

Die lokatie wordt als centrum gebruikt voor het plakken.

 

Bij het gebruik van de T-squares krijg je wel een soort magentisch grid naar de T-squares toe. Die zorgen er dan ook voor dat je op verschillende layouts in dezelfde file, items makkelijk op dezelfde plaats kunt gaan plaatsen.

Posted

Stel dat je een object n keer wil dupliceren, elke keer op dezelfde afstand. Probleem bij ctrl-D of command-D is dat je elke keer met een ongewenste "offset" zit.

- dupliceer het object

- gebruik de pijltjes toetsen om het op de goeie plek te verzetten

- dupliceer nu naar hartelust, het object wordt met dezelfde offset gedupliceerd

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...