Jump to content
  • 0

Afronding op 2 decimalen in text veld

eroos

Question

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Ik krijg het maar niet voor elkaar om in een calculatie, van het type text de afronding van een getal op 2 decimalen te krijgen.

De calculatie is alsvolgt:

"BTW 19% € " & If ( BTW_Bedrag_Commissie_Resume = 0 ; "0,00" ; BTW_Bedrag_Commissie_Resume )

Zodra ik de calculatie omzet naar type number, dan ben ik alle niet nummerieke waarden kwijt... ook geen oplossing. Zou simpel moeten zijn... maar ben even het spoor kwijt.

afronden.jpg.792672da4668ae07740d34a8806b86fa.jpg

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Maak eerst de berekening in een apart numeriek veld en voeg dan pas je velden samen in een tekstveld. Dus : BTW_bedrag = "BTW 19 % € " & of nog : wanneer je maar 1 BTW-tarief gebruikt : plaats de BTW 19 gewoon als tekst op je lay-out, gevolgd door het numeriek veld.

• 0

Yves,

Het veld BTW_Bedrag_Commissie_Resume is een numeriek veld. Deze is tevens als omgeven met round ( ) functie.

Pas daarna plaats ik deze bereking in een nieuwe calculatie van het type tekst met de naam: BTW_Bedrag_Commissie_Resume_Show.

Tegenwoordig kun je op een samenvoegveld (merge field) meerdere opmaken (formats) toepassen (number, date, text, time ). Dit werkt dus niet zo goed als je zou denken. Immers als ik bij number format aangeef gebruik te willen maken van 2 decimalen, dan wordt dat niet goed weergegeven.

Nu ben ik even geholpen door de tekst voor het getal hard op de layout te plaatsen, maar dat gaat geheid problemen opleveren zodra er agentschappen komen in bijvoorbeeld Duitsland of België waar de percentages weer anders liggen.