Jump to content
  • 0

Gebruikersportal met links naar meerdere db's maken


DJ_Lucv

Question

Posted

Hoe pakken jullie het volgende probleem aan:

Men neme een aantal databases, een berichtensysteem en nog wat andere meuk. Nu wil ik op een soort startpagina kunnen zien of ik een nieuw bericht heb.

 

Ik kan een script aanroepen dat in een andere database staat, maar hoe kan ik dan op een bepaalde lokatie in de lay-out een soort melding weer laten geven van u hebt 3 berichten?

 

Zouden jullie alle script sdaarvor in het centrale bestand zetten of zouden jullei die allemaal in de bestanden zetten waar ook de data staat? Of zouden julli helemaal niet met zo'n centraal bestand werken maar hebben jullie een geheel ander idee?

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted
hoe kan ik dan op een bepaalde lokatie in de lay-out een soort melding weer laten geven van u hebt 3 berichten?

Zorg voor een extra veldje "gelezen" in de berichten tabel. Zodra iemand het bericht gelezen heeft, moet dat vlagje aan, dus gelijk zetten aan "1".

Zorg vervolgens voor een sleutelveld "ongelezenID", dat een calculatieveld is:

if(gelezen; "" ; gebruikersID)

waarbij gebruikersID het id nummer van de persoon waarvoor het mailtje bestemd was.

Maak vervolgens een relatie aan van je menu, van de loginID van de persoon - ik hoop dat je de mensen laat inloggen - naar het veld "ongelezenID" in je berichten tabel.

 

Met count(ongelezen::ongelezenID) kan je nu het aantal ongelezen berichten weten.

  • 0
Posted

Zorg voor een extra veldje "gelezen" in de berichten tabel. Zodra iemand het bericht gelezen heeft, moet dat vlagje aan, dus gelijk zetten aan "1".

Dat had ik al begerepen.

Zorg vervolgens voor een sleutelveld "ongelezenID", dat een calculatieveld is:

if(gelezen; "" ; gebruikersID)

waarbij gebruikersID het id nummer van de persoon waarvoor het mailtje bestemd was.

Maak vervolgens een relatie aan van je menu, van de loginID van de persoon - ik hoop dat je de mensen laat inloggen

Uiteraard!

Met count(ongelezen::ongelezenID) kan je nu het aantal ongelezen berichten weten.

Als ik het goed begrjp tel je nu het aantal keer dat het veld ongelezen de loginId bevat, oftwel het aantal records waarvoor de relatie geldig is?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...