Administrator Posted March 15, 2003 Posted March 15, 2003 Voorlopig alleen maar uploads voor de moderators. Laten we eerst even kijken of alles goed gaat. Downloaden kan ook alleen maar voor geregistreerde gebruikers van het forum. Bestanden zijn beperkt tot afbeeldingen en FileMaker bestanden (.fp5 extensie gebruiken). Maximale bestandsgrootte is ~250 KB. Als blijkt dat alles goed werkt, gaan we de rechten-drempel verlagen. Voorbeeldje.fp5 Quote
Peter Wagemans Posted March 16, 2003 Posted March 16, 2003 De zoek functie werkt niet meer. Dit kan zijn door: - ofwel de upgrade naar phpbb 2.04 - ofwel de modificaties aan het forum om uploads toe te laten Voorlopig zullen we het even zonder zoek functie moeten stellen, tot ik weet waar die bug zit. Quote
Peter Wagemans Posted March 16, 2003 Posted March 16, 2003 De Foemper meldt dat hij met Safari niet kan downloaden (spinning beachball of death) - en bij mij blijkt dat ook het geval. Quote
AvD Posted March 16, 2003 Posted March 16, 2003 Wij staan met knikkende knieën langs de kant te wachten, vol ontzag voor de grote magie. Quote
AvD Posted March 16, 2003 Posted March 16, 2003 Wij staan hier nu met een blauw oog en twee tanden uit: na een Windows-klik op Download hebben wij hier de Jean zijn rekenmachien in ons gezicht gekregen. Het rekenmachien werkt perfect (downloadtime niet meetbaar, iets van een halve seconde of zo). Tandarts-rekening en nieuwe bril sturen we door naar wie? Quote
Peter Wagemans Posted March 17, 2003 Posted March 17, 2003 Aha, Jean heeft dus zijn rekenmachientje (NL forumers, lees: calculator) geupload, en blijkbaar is de download snelheid OK bij AvD. Je mag alleen niet zo hard op de download knop klikken André... Quote
Administrator Posted March 23, 2003 Author Posted March 23, 2003 Zoek functie is gerepareerd. De zoektabellen waren beschadigd, alles werkt terug naar behoren nu. Quote
Administrator Posted March 23, 2003 Author Posted March 23, 2003 Er is ook een nieuwe versie van Safari, die de upload bug niet meer heeft. Quote
AvD Posted March 23, 2003 Posted March 23, 2003 Vanuit het raam van de restauratiewagen schreeuwt onze stem, door de rook en de gensters, tot aan de locomotief: "Dank aan de machinisten!". Quote
AvD Posted March 23, 2003 Posted March 23, 2003 Alleen dat we elf minuten te vroeg gaan aankomen in het volgende station: aa klok stonni sjust. Quote
Peter Wagemans Posted March 23, 2003 Posted March 23, 2003 De Linux machine die deze site host zou aan een time server moeten gehangen worden. Dat is me nog maar gedeeltelijk gelukt. De "system time" wordt netjes bijgehouden, maar de hardware time (de CMOS klok) wordt niet automatisch gesynchroniseerd. De php code van de site gebruikt blijkbaar de hardware time. Heb nu een cronjob bijgeplaatst in cron.daily die een hwclock --systohc uitvoert. Eens kijken of de treinen nu klokvast geraken. Quote
AvD Posted March 23, 2003 Posted March 23, 2003 Dank, Peter. Heb weeral wat bijgeleerd: ik wist niet eens dat er een verschil was tussen hardware clock en system time. Je kan de system time dus instellen via een control panel zodat die afwijkt van de hardware time? En is dat op een gewone Windows en Mac ook zo?Is de hardware time degene die je accesst via de Bios Setup? Quote
Peter Wagemans Posted March 23, 2003 Posted March 23, 2003 Het is blijkbaar 1 van die excentrieke dingen die je op unix systemen aantreft. Op windows en mac os zijn die dingen transparant, op linux systemen wordt je geconfronteerd met de onderliggende layer. Quote
Peter Wagemans Posted March 23, 2003 Posted March 23, 2003 Ben er nog niet helemaal uit met die zoek functie. Alle woorden die in nieuwe berichten worden gebruikt, daar kan niet meer op gezocht worden. Ik ben ondertussen het stukje code op het spoor dat verantwoordelijk is voor het euvel. Ben echter net met de foemper & wife een portie ribbekes gaan eten bij de huisschilder, goed gegeten en vooral goed gedronken, 't zal voor later zijn, die oplossiing. Quote
Administrator Posted March 24, 2003 Author Posted March 24, 2003 OK, waarschijnlijk is de zoek-functie nu definitief in orde. Laat iets weten als je denkt dat je een woord niet kan vinden, terwijl het TOCH in een post staat. Uitzonderingswoorden: aan betreffende had juist na overeind van weer aangaande bij hadden jullie naar overigens vandaan weg aangezien binnen eerder kan nadat pas vanuit wegens achter heb net precies vanwege wel achterna boven eerst hebben kon niet reeds afgelopen bovenal elk hebt konden noch rond verder welk al bovendien elke heeft nog rondom vervolgens welke en hem kunnen nogal vol wie aldus enig hen kunt nu sinds volgens wiens alhoewel enigszins het later of sindsdien voor alias buiten enkel liever ofschoon slechts vooraf wij alle daar er hierboven maar om sommige vooral wijzelf allebei daarheen erdoor hij mag omdat spoedig vooralsnog zal alleen daarin even hoe meer omhoog steeds voorbij ze alsnog daarna eveneens hoewel met omlaag tamelijk voordat zelfs altijd daarnet evenwel hun mezelf omstreeks tenzij voordezen zichzelf daarom gauw hunne mij omtrent terwijl voordien zij ander daarop gedurende ik mijn omver voorheen zijn andere geen ikzelf onder tijdens voorop zijne anders dan gehad in mijner ondertussen toch vooruit zo anderszins dat gekund inmiddels mijzelf ongeveer toen vrij zodra behalve de geleden inzake misschien ons vroeg zonder die gelijk is mocht onszelf toenmalig waar zou beide dikwijls gemoeten jezelf mochten onze tot waarom zouden beiden dit gemogen jij moest ook totdat wanneer zowat ben door geweest jijzelf moesten op tussen want zulke beneden doorgaand gewoon jou moet opnieuw uit waren zullen bent dus gewoonweg jouw moeten opzij uitgezonderd was zult bepaald echter haar jouwe mogen over vaak wat Deze woorden zouden niet meer te vinden mogen zijn, zodra ik klaar ben met de code aan te passen. Op het ogenblik is die dus niet echt bug-vrij. Quote
Administrator Posted March 29, 2003 Author Posted March 29, 2003 Het Vraag & Antwoord sub forum ondersteunt nu uploads voor alle geregistreerde forumers. Quote
EasyKoen Posted March 29, 2003 Posted March 29, 2003 Er is ook een nieuwe versie van Safari, die de upload bug niet meer heeft. Ik blijf toch nog steeds een "spinning wheel of death krijgen bij een download. Mac OS 10.2.4 en Safari v67... Quote
artimachead Posted March 30, 2003 Posted March 30, 2003 Als Safari niet of nog niet werkt is Navigator een goed alternatief. Downloaden werkt prima. Quote
Peter Wagemans Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 BTW de forum tijd staat nu correct. Van puur miserie gewoon de php time() functie + 3600 gedaan, dan klopt het. Quote
Frank ter Braak Posted October 2, 2003 Posted October 2, 2003 Bij mijn Safari (v85) op OSX 10.2.4lijkt de download goed te gaan maar het filemaker bestand is 0K groot en laat zich niet openen. Ik krijg de melding dat het niet door filemaker gemaakt is of zwaar beschadigd is (of zoiets). Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.