Jump to content

Clarify Forum ondersteunt nu uploads en downloads


Administrator

Recommended Posts

Posted

Voorlopig alleen maar uploads voor de moderators. Laten we eerst even kijken of alles goed gaat.

Downloaden kan ook alleen maar voor geregistreerde gebruikers van het forum.

Bestanden zijn beperkt tot afbeeldingen en FileMaker bestanden (.fp5 extensie gebruiken). Maximale bestandsgrootte is ~250 KB.

 

Als blijkt dat alles goed werkt, gaan we de rechten-drempel verlagen.

Voorbeeldje.fp5

Posted

De zoek functie werkt niet meer. Dit kan zijn door:

- ofwel de upgrade naar phpbb 2.04

- ofwel de modificaties aan het forum om uploads toe te laten

 

Voorlopig zullen we het even zonder zoek functie moeten stellen, tot ik weet waar die bug zit.

Posted

Wij staan hier nu met een blauw oog en twee tanden uit: na een Windows-klik op Download hebben wij hier de Jean zijn rekenmachien in ons gezicht gekregen. Het rekenmachien werkt perfect (downloadtime niet meetbaar, iets van een halve seconde of zo). Tandarts-rekening en nieuwe bril sturen we door naar wie?

Posted

Vanuit het raam van de restauratiewagen schreeuwt onze stem, door de rook en de gensters, tot aan de locomotief: "Dank aan de machinisten!".

Posted

De Linux machine die deze site host zou aan een time server moeten gehangen worden. Dat is me nog maar gedeeltelijk gelukt. De "system time" wordt netjes bijgehouden, maar de hardware time (de CMOS klok) wordt niet automatisch gesynchroniseerd. De php code van de site gebruikt blijkbaar de hardware time.

Heb nu een cronjob bijgeplaatst in cron.daily die een hwclock --systohc uitvoert. Eens kijken of de treinen nu klokvast geraken.

Posted

Dank, Peter. Heb weeral wat bijgeleerd: ik wist niet eens dat er een verschil was tussen hardware clock en system time. Je kan de system time dus instellen via een control panel zodat die afwijkt van de hardware time? En is dat op een gewone Windows en Mac ook zo?Is de hardware time degene die je accesst via de Bios Setup?

Posted

Ben er nog niet helemaal uit met die zoek functie. Alle woorden die in nieuwe berichten worden gebruikt, daar kan niet meer op gezocht worden. Ik ben ondertussen het stukje code op het spoor dat verantwoordelijk is voor het euvel. Ben echter net met de foemper & wife een portie ribbekes gaan eten bij de huisschilder, goed gegeten en vooral goed gedronken, 't zal voor later zijn, die oplossiing.

Posted

OK, waarschijnlijk is de zoek-functie nu definitief in orde. Laat iets weten als je denkt dat je een woord niet kan vinden, terwijl het TOCH in een post staat.

Uitzonderingswoorden:

aan
betreffende
had
juist
na
overeind
van
weer
aangaande
bij
hadden
jullie
naar
overigens
vandaan
weg
aangezien
binnen
eerder
kan
nadat
pas
vanuit
wegens
achter
heb
net
precies
vanwege
wel
achterna
boven
eerst
hebben
kon
niet
reeds
afgelopen
bovenal
elk
hebt
konden
noch
rond
verder
welk
al
bovendien
elke
heeft
nog
rondom
vervolgens
welke
en
hem
kunnen
nogal
vol
wie
aldus
enig
hen
kunt
nu
sinds
volgens
wiens
alhoewel
enigszins
het
later
of
sindsdien
voor
alias
buiten
enkel
liever
ofschoon
slechts
vooraf
wij
alle
daar
er
hierboven
maar
om
sommige
vooral
wijzelf
allebei
daarheen
erdoor
hij
mag
omdat
spoedig
vooralsnog
zal
alleen
daarin
even
hoe
meer
omhoog
steeds
voorbij
ze
alsnog
daarna
eveneens
hoewel
met
omlaag
tamelijk
voordat
zelfs
altijd
daarnet
evenwel
hun
mezelf
omstreeks
tenzij
voordezen
zichzelf
daarom
gauw
hunne
mij
omtrent
terwijl
voordien
zij
ander
daarop
gedurende
ik
mijn
omver
voorheen
zijn
andere
geen
ikzelf
onder
tijdens
voorop
zijne
anders
dan
gehad
in
mijner
ondertussen
toch
vooruit
zo
anderszins
dat
gekund
inmiddels
mijzelf
ongeveer
toen
vrij
zodra
behalve
de
geleden
inzake
misschien
ons
vroeg
zonder
die
gelijk
is
mocht
onszelf
toenmalig
waar
zou
beide
dikwijls
gemoeten
jezelf
mochten
onze
tot
waarom
zouden
beiden
dit
gemogen
jij
moest
ook
totdat
wanneer
zowat
ben
door
geweest
jijzelf
moesten
op
tussen
want
zulke
beneden
doorgaand
gewoon
jou
moet
opnieuw
uit
waren
zullen
bent
dus
gewoonweg
jouw
moeten
opzij
uitgezonderd
was
zult
bepaald
echter
haar
jouwe
mogen
over
vaak
wat

Deze woorden zouden niet meer te vinden mogen zijn, zodra ik klaar ben met de code aan te passen. Op het ogenblik is die dus niet echt bug-vrij.

Posted
Er is ook een nieuwe versie van Safari, die de upload bug niet meer heeft.

 

Ik blijf toch nog steeds een "spinning wheel of death krijgen bij een download.

Mac OS 10.2.4 en Safari v67...

  • 1 month later...
  • 4 months later...
Posted

Bij mijn Safari (v85) op OSX 10.2.4lijkt de download goed te gaan maar het filemaker bestand is 0K groot en laat zich niet openen.

Ik krijg de melding dat het niet door filemaker gemaakt is of zwaar beschadigd is (of zoiets).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...