Jump to content
  • 0

Browsen artikelgroepen

flukie

Question

Posted

Ik ben bezig met een navigatiesysteem om door artikels te kunnen navigeren. Die artikelen komen actueel nog van aan hogerliggend systeem en zijn in groepen opgedeeld.

0         Familie 0
00        Familie 0 - Hoofdgroep 0
000-0     Familie 0 - Hoofdgroep 0 - Groep 00
000-1     Familie 0 - Hoofdgroep 0 - Groep 01

Ik heb hiervoor een tabel met volgende velden gedefinieerd

--data--
group        groepscode ( bv. 125-0)
description  omschrijving ( bv. Familie 1-Hoofdgroep 2 - groep 50 )
--calc--
sel_group    rekent de lengte uit van group om te weten op welk niveau de group zit ( bv. 5)
sel_filter   filter om enkel de groepen van dezelfde familie - hoofdgroep - groep te tonen, indien gsel leeg is staat hier de waarde -1 in om de families te kunnen tonen
--global--
gsel         globale variable om selectie groep in op te slaan ( bv. 12 )
gsel_group   berekent de lengte van de te tonen groepen ( bv. 5 )
gsel_filter  filter om enkel de groepen van dezelfde familie - hoofdgroep - groep te tonen, indien gsel leeg is staat hier de waarde -1 in om de families te kunnen tonen

Mijn bedoeling is om middels manipulatie van de waarde gsel de getoonde records in mijn portal te beperken. Hiervoor een selfjoin multicriteria relatie gelegd.

Zaken waar ik niet 100% zeker van ben.

1) In database definition staat er twee maal het symbool van unidirectionele relatie, wellicht klopt er ergens iets niet

2) De context waarbinnen mijn berekeningen dienen te gebeuren ( heb hier al even mee ge-experimenteerd maar ik ben er nog niet uit gegraakt )

3) Al mijn calculation-resultaten zijn numeriek. Als ik de data bekijk in de tabel lijken de resultaten logisch.

Voorbeeldbestand in bijlage.

Iemand een tip?

artikelnavigatie post.fp7

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Was er al langer mee bezig en na er nog een nachtje over te slapen slapen heb ik het anders aangenomen.

Van een groep reken ik nu de parent uit en leg daarmee de relatie tussen de selectie en de te tonen groepen voor mijn portal. Voor de root van mijn hierarchie zat ik me een klein probleem en heb ik de waarde -1 gebruikt om deze waardes te kunnen selecteren.

Voor de novice gebruikers wellicht routine maar voor andere beginners misschien een nuttig voorbeeld. Kritiek welkom.

tot de volgende,

artikelnavigatie post 2.fp7