Ik ben bezig met een navigatiesysteem om door artikels te kunnen navigeren. Die artikelen komen actueel nog van aan hogerliggend systeem en zijn in groepen opgedeeld.
0 Familie 0
00 Familie 0 - Hoofdgroep 0
000-0 Familie 0 - Hoofdgroep 0 - Groep 00
000-1 Familie 0 - Hoofdgroep 0 - Groep 01
Ik heb hiervoor een tabel met volgende velden gedefinieerd
--data--
group groepscode ( bv. 125-0)
description omschrijving ( bv. Familie 1-Hoofdgroep 2 - groep 50 )
--calc--
sel_group rekent de lengte uit van group om te weten op welk niveau de group zit ( bv. 5)
sel_filter filter om enkel de groepen van dezelfde familie - hoofdgroep - groep te tonen, indien gsel leeg is staat hier de waarde -1 in om de families te kunnen tonen
--global--
gsel globale variable om selectie groep in op te slaan ( bv. 12 )
gsel_group berekent de lengte van de te tonen groepen ( bv. 5 )
gsel_filter filter om enkel de groepen van dezelfde familie - hoofdgroep - groep te tonen, indien gsel leeg is staat hier de waarde -1 in om de families te kunnen tonen
Mijn bedoeling is om middels manipulatie van de waarde gsel de getoonde records in mijn portal te beperken. Hiervoor een selfjoin multicriteria relatie gelegd.
Zaken waar ik niet 100% zeker van ben.
1) In database definition staat er twee maal het symbool van unidirectionele relatie, wellicht klopt er ergens iets niet
2) De context waarbinnen mijn berekeningen dienen te gebeuren ( heb hier al even mee ge-experimenteerd maar ik ben er nog niet uit gegraakt )
3) Al mijn calculation-resultaten zijn numeriek. Als ik de data bekijk in de tabel lijken de resultaten logisch.
Question
flukie
Ik ben bezig met een navigatiesysteem om door artikels te kunnen navigeren. Die artikelen komen actueel nog van aan hogerliggend systeem en zijn in groepen opgedeeld.
Ik heb hiervoor een tabel met volgende velden gedefinieerd
Mijn bedoeling is om middels manipulatie van de waarde gsel de getoonde records in mijn portal te beperken. Hiervoor een selfjoin multicriteria relatie gelegd.
Zaken waar ik niet 100% zeker van ben.
1) In database definition staat er twee maal het symbool van unidirectionele relatie, wellicht klopt er ergens iets niet
2) De context waarbinnen mijn berekeningen dienen te gebeuren ( heb hier al even mee ge-experimenteerd maar ik ben er nog niet uit gegraakt )
3) Al mijn calculation-resultaten zijn numeriek. Als ik de data bekijk in de tabel lijken de resultaten logisch.
Voorbeeldbestand in bijlage.
Iemand een tip?
artikelnavigatie post.fp7
1 answer to this question
Recommended Posts