Jump to content
  • 0

Zoekopdracht voor nieuw record.

Edje

Question

Beste allemaal,

Ik loop al paar dagen met collega te bakkeleien dat het mogelijk moet zijn om voordat je een new record moet maken eerst een zoekopdracht eruit gooit op een bepaald veld. Zodra dit veld "ordernummer" al bestaat moet die deze laten zien en anders een nieuw record aan maken.

Volgens me collega is dit niet mogelijk en heeft hij dit al geprobeerd alleen kan ik me het niet voorstellen, probleem is dat hij meer van filemaker af weet dan ik.

Wie kan mij hiermee helpen mij lukt het niet, maar nu moeten we altijd eerst zoeken voordat we nieuw ordernummer aanmaken en dat is onnodig extra werk.

Thanks,

Ed

15 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hey toppie. thanks

Nog een vraagje, is het ook mogelijk dat het ordernummer dat je zoekt zodra hij niet bestaat meteen toegvoegd word aan het nieuwe record?

Zoals ik het nu zie moet je dan twee keer het ordernummer invoeren, als ik dat ook mogelijk is weet ik zeker dat me collega (filemaker wisekid volgens zichtzelf) niet echt blij is. Nu moet je twee keer hetzelfde ordernummer invoeren en dat is volgens mij onnodig of heb ik dat verkeerd.

Alvast onwijs bedankt in ieder geval, ik denk dat ik me ook maar wat meer ga verdiepen in filemaker misschien keer boek kopen ofzo.

Ed

• 0

Sorry maar iets gaat er fout, als ik hem importeer in Filmaker mis ik een groot deel van de regels. Thuis kan ik wel met filemaker 9.0 de script bekijken maar op werk hebben we maar 5.5 :-(.

Velden nog niet ingesteld maar je mist bovenin al een aantal regels.

Doe ik iets fout of is het omdat filemaker zo oud is?

• 0

Ah natuurlijk FMP5 is al oud (zoals ik trouwens) :D

-----

Eén van de verschillen is bv Statusfuncties die Get-functie geworden zijn en nog een hele hoop andere dingen (teveel om op te noemen hier)

-----

Script van FMP5 zal slechts gedeeldelijk werken in FMP9 toch nooit ten volle.

-----

Reden waarom ik FMP5 nog gebruik is omdat ik geen zin heb om al m'n programma's om te zetten naar een hogere versie (vroeg of laat zal ik toch moeten hoor).

• 0

Ik zal nooit vertellen dat je oud ben :-)

Maar vanmiddag werkte dit script niet bij me, hij zag wel of er een record dezelfde naam had maar als er een nieuw record gemaakt moest worden vergat hij het adres erbij te zetten.

Het script is nu al mooier als me collega dacht maar als ik het nu voor elkaar krijg dat zodra het ordernummer niet bestaat hij vanzelf het veld ordernummer invuld.

Fijn weekend in ieder geval, hoop dat je nog oplossing heb anders probeer ik get functie in ieder geval even om te zetten in status functie misschien werkt dat.

Ed

• 0

Raar, bij een collega werkt het toch op FMP 6.

Thuis nog is geverifieerd op FMP 5 - alles werkt

-----

Even op het knopje nieuw record drukken, nummer opgeven, enter.

Indien bestaande gaat hij naar dit record, indien onbestaande maakt hij nieuw record aan met het opgegeven zoeknummer.

Bestandje misschien corrupt - voeg het nog eens bij voor de zekerheid

Ordernummer.fp5