se7en Posted March 18, 2003 Posted March 18, 2003 Is het mogelijk de achtergrond van een venstermenu in te stellen. Quote
0 AvD Posted March 18, 2003 Posted March 18, 2003 Ik zou je graag helpen, maar het enige wat ik van je vraag begrijp is "Is het mogelijk" en (misschien) "de achtergrond". Wat bedoel je met "instellen"? En - erger nog (ik werk enkel met Engelstalige versies) - : wat is een venstermenu? Quote
0 AvD Posted March 19, 2003 Posted March 19, 2003 Beste se7en Ondertussen is je posting al 23 keer bekeken, en nog niemand heeft geantwoord. Je zal je vraag dan toch moeten verduidelijken! Quote
0 rmw Posted March 19, 2003 Posted March 19, 2003 Nee. Venstermenu's worden getoond op de standaard systeemmanier. Net als je menu's in de menubalk. Die kan je ook niet aanpassen. Quote
0 Peter Wagemans Posted March 20, 2003 Posted March 20, 2003 Sorry rmw, ik heb altijd net een andere mening als jij... je moet me wel een beetje een rare tist vinden - kan er niks aan doen. De menus van FileMaker zijn standaard toolbox menus en die kan je WEL wijzigen door software die je OS toolbox routines aanpast. De venstermenus van FileMaker zijn in eigen code van FileMaker, door de manier waarop men de cross-platform code heeft aangepakt bij FileMaker development. Dingen zoals ventermenus, radio knoppen, aankruisvakjes, popup menus, portals en knoppen kun je dus alleen met FileMaker layout tools aanpassen, en niet met OS skinning software. Quote
0 rmw Posted March 21, 2003 Posted March 21, 2003 Hoe meer kennis wordt samengebracht op dit forum hoe beter. Alle aanvullingen op mijn gedachtenspinsels zijn welkom. Houdt je vooral niet in Peter! Maar nu even over het onderwerp. Menu's uit de menubalk zijn inderdaad systeemmenu's. Maar dat Filemaker daar zelf ook nog wel aan zit te sleutelen is bijvoorbeeld te zien aan Filemaker 3 op systeem 8.6 op de Mac. Alle systeemmenu's zijn daar met een grijze achtergrond, maar de menuonderdelen die in het Scriptmenu worden toegevoegd door een vinkje in Scriptmaker zijn nog zonder achtergrond en dus wit. OK, het ligt al weer ver achter ons, maar toch... (en nu maar hopen dat ik gelijk krijg ) Voorwat betreft de onderdelen in de layouts heb je volkomen gelijk. Helaas wel! Quote
0 AvD Posted March 21, 2003 Posted March 21, 2003 Dus: venstermenu's zijn niets anders dan dialoogpanelen? Quote
0 rmw Posted March 23, 2003 Posted March 23, 2003 De engelse term voor venstermenu is 'pop-up menu'. Een van de weergave opties bij een veld als je er een lijst aan hangt, naast pop-up list, checkbox en radio button. Quote
0 AvD Posted March 23, 2003 Posted March 23, 2003 Bedankt voor de verklaring, rmw. Ik sta hier nu misschien als "plouc" omdat ik die Nederlandstalige termen niet ken, maar ik pleit toch niet helemaal schuldig. Mijn argument is nog altijd hetzelfde: een popup menu zegt duidelijk wat het is: je kan er iets uit kiezen (menu) en het springt in je gezicht (popup). Dat kan je van een venster niet zeggen: in zijn basisbetekenis is dat is iets statisch (je hebt trouwens ook popup windows... benieuwd hoe ze dat dan zouden vertalen). Ik geef wel toe dat mijn negatieve reactie op de Nedarlandse versie van FileMaker 3 overdreven was. Ik had die mensen best wat krediet mogen geven. Dan had ik nu vandaag niet zo'n stomme vragen moeten stellen... Quote
0 Peter Wagemans Posted March 25, 2003 Posted March 25, 2003 je hebt trouwens ook popup windows... benieuwd hoe ze dat dan zouden vertalenlol! Quote
Question
se7en
Is het mogelijk de achtergrond van een venstermenu in te stellen.
9 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.