Jump to content
  • 0

Offerteregels specificeren

winkieflash

Question

Ik ben bezig met de uitbreiding van ons order-systeem, met de toevoeging van offertes.

Ik heb een tabel 'offerte-regels', en deze wil ik graag kunnen onderverdelen in

- studio,

- grafisch,

- multimedia en

- overige.

Deze onderdelen komen dus in 4 aparte portals op de layout (als dat al kan).

Mijn vraag; kan ik de onderverdeling in 1 tabel zetten, dus bij offerte-regels, of moet ik voor elke onderverdeling een aparte tabel aanmaken ivm de correcte werking van de portals?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Het voordeel van het in 1 tabel houden van je gegevens is, dat je ze ook nog in 1 portaal kan laten zien. In het geval van 4 tabellen wordt dit lastiger.

Als je 1 tabel wilt houden en toch aparte portal wilt verkrijgen, kun je een type toevoegen aan je offerte-regels en dit type dan opnemen in de relatie van offerte naar offerte-regels.

Succes.

• 0

Ach natuurlijk, ik kan er gewoon een drop-down tussen zetten met het type inderdaad.

Af en toe staar je je zo blind op een mooie structuur voor de database dat je de simpele oplossingen vergeet ;)

En kan ik dan theoretisch ook de waardes (voor het printen) per categorie op de layout krijgen? Dus in plaats van een lijst met regels ervoor zorgen dat het per type gegroepeerd ergens wordt weer gegeven?