Ga naar inhoud
  • 0

Vista: FileMaker cannot share files because..


AvD

Vraag

Nieuwe computer met Vista.

Geen andere software dan FMPro Adv 9.0v3.

Dubbelklik op FileMaker 9-bestand. FileMaker start op en geeft meteen de mededeling:

FileMaker cannot share files because another user is already sharing files using FileMaker Pro on this computer.

Wie die andere gebruiker is, is me een raadsel, en dat die al aan het sharen zou zijn, nog een groter.

Deze foutmelding slaat dus nergens op, maar de eerste vier woorden kloppen wel: er is géén sharing, en dat is nu net wat we nodig hebben.

Ik zou dit graag opgelost krijgen.

Hoofdprobleem is dat elke laptop die door het raam vliegt, het leven kost aan een paar vissen in de vijver, dus dat doe ik niet meer.

Link naar reactie
  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Ik heb een werkende oplossing kunnen vinden. Wat de oorzaak is is mij onbekend, echter het is vooralsnog mogelijk de melding niet te krijgen en de database gewoon te sharen:

Verbreek alle netwerkverbindingen (bedraad en draadloos),

Start FileMaker en de betreffende database(s) op,

Maak weer verbinding met het netwerk.

 

In mijn geval kunnen alle gebruikers weer de database(s) benaderen.

 

Wellicht dat het oplossen van dit probleem nu een stapje in de juiste richting geduwd wordt...

 

Groet,

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Toch hoeft het met Vista niet per se mis te gaan.

Ik werkte onder XP Prof maar de nieuwe FM Server 10 werkt daar niet meer onder, wel onder o.a. Vista.

Ik heb mijn Fm 10 Advanced geïnstalleerd naast mijn FM 9 op de XP Prof.

Dan een upgrade gedaan naar Vista (....moet je wel even de tijd voor uittrekken) FM Server 10 geïnstalleerd en alles werkt piek fijn.

Zowel de Firewall onder Vista als deze onder Norton staan aan, zonder dat ik daar veranderingen heb in aangebracht.

Omdat alles achter een router zit zou ik Vista Fierwall kunnen uitschakelen, maar alles draait, dus houden zo en zeker niet aankomen!

Ben wel verplicht geweest de allerlaatste release van Norton te downloaden en te installeren omdat daar bij installatie wel even gemopper was.

Het netwerk heeft het niet laten afweten noch de printers noch FM op de laptops.

Ik was tot vorige week een echte anti-Vista jongen.......de tijd tot bekering is aangebroken (misschien te laat nu Win 7 voor de deur staat).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...