Ik heb onlangs een nieuwe iMac toegevoegd als gebruiker binnen onze FileMaker-toepassing. Het besturingssysteem ervan is MacOSX, en ik heb er dan ook FileMaker 5.5 voor MacOSX op geïnstalleerd. Blijkt nu dat de printopdrachten die vanuit bestaande scripts (en layouts) gegeven worden worden problemen geven. Wat ik op de oudere iMacs op één blad geprint kreeg komt er nu op 2 uit. Als ik de page setup na zo'n print bekijk blijkt dat hij in US letter staat ipv de destijds ingegeven A4.
Tussen haakjes, dit genre van probleem was ik reeds tegengekomen bij overgang naar Windows XP. Ik kan nu natuurlijk in alle scripts waar printopdrachten in voorkomen de page setup gaan aanpassen, maar dat zal veel tijd kosten.
Question
Max
Ik heb onlangs een nieuwe iMac toegevoegd als gebruiker binnen onze FileMaker-toepassing. Het besturingssysteem ervan is MacOSX, en ik heb er dan ook FileMaker 5.5 voor MacOSX op geïnstalleerd. Blijkt nu dat de printopdrachten die vanuit bestaande scripts (en layouts) gegeven worden worden problemen geven. Wat ik op de oudere iMacs op één blad geprint kreeg komt er nu op 2 uit. Als ik de page setup na zo'n print bekijk blijkt dat hij in US letter staat ipv de destijds ingegeven A4.
Tussen haakjes, dit genre van probleem was ik reeds tegengekomen bij overgang naar Windows XP. Ik kan nu natuurlijk in alle scripts waar printopdrachten in voorkomen de page setup gaan aanpassen, maar dat zal veel tijd kosten.
Heeft er iemand een andere suggestie?
14 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.