Jump to content
  • 0

Mailen vanuit Filemaker

ChrisE

Question

Posted

Sinds een maand gebruik ik Filemaker als database voor mijn kleine ondernemening. Nu wil ik de standaarddatabase (FM9) gebruiken beheer- emailcampagnes als database om e-mail nieuwsbrieven te versturen. Echter als ik aan een groep een mailing wil versturen exporteert fm de mail naar outlook waar ik vervolgens handmatig elke mail moet verzenden. Een paar is niet erg, maar een paar honderd wel. Dan dit niet automatisch. Wie heeft een oplossing?

14 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik weet natuurlijk niet precies welke versie van Outlook je hebt, maar wat jij wilt doe ik zonder enig probleem of additionele software met Outlook (Windows) en Entourage (Mac).

Je moet wel zorgen dat de settings van de mailprogramma's goed staan, ze zijn standaard beveiligd om te voorkomen dat andere software mail gaat versturen, maar dat is meestal een kwestie van een vinkje onder Security oid.

Als het om een veelvoud van exact dezelfde mail gaat, kun je in Filemaker ook alle adressen ineens in het bcc-vak zetten.

• 0
Posted

Ik doe hetzelfde al jaren met eudora (versie 6, 7 en nu 8 beta = eigenlijk thunderbird met een exstention). Werkt perfect.

Waar je wel op moet letten bij XP dat je mapi32.dll goed is. als je een oude versie gebruikt werkt het niet, of niet goed.

Kijk sowieso eens naar eudora, veel minder virus gevoelig dan outlook.

Ik heb een script gemaakt dat het werk voor mij doet. Ik kan dan een selectie opgeven via een aangapast dialoogvenster. In het script roep je post verzenden aan. Zorg er voor dat je "Eén mail met gegevens uit de huidige record kiest" (weet niet hoe het in het engels heet) en in het bcc veld (zodat niet iedereen kan zien aan wie de mail allemaal is verstuurd) geef je het mail veld uit je database op. De rest wijst zich vanzelf.

Overigens zou ik een veld waarin ik de afzender kan kiezen (heb meerdere emailadressen) wel handig vinden. Iets voor een volgende update? Of is er een manier om dat vanuit filemaker te regelen?

Franc

• 0
Posted
en in het bcc veld (zodat niet iedereen kan zien aan wie de mail allemaal is verstuurd)

Nog altijd makkelijk te bekijken in de source, dus niet doen met gevoelige adressenlijsten. Dan weer beter apart, wat zijn eigen moeilijkheden kan geven.

Overigens zou ik een veld waarin ik de afzender kan kiezen (heb meerdere emailadressen) wel handig vinden. Iets voor een volgende update? Of is er een manier om dat vanuit filemaker te regelen?

Met deze gaat het zo goed als zeker (gebruikt gratis www.blat.net )

www.filemakermagazine.com/videos/sendin ... maker.html (subscr. vid)

Met deze ws ook ( www.scodigo.com/products/smartpill-php ):

www.filemakermagazine.com/videos/using- ... maker.html (subscr. vid)

En met één van de mail scripts voor de gratis www.360works.com/scriptmaster plugin ws ook.

Heb met geen enkel echter ervaring.

• 0
Posted

Heb ook probleem met het versturen van e-mails vanuit FM8 en 9 via Outlook 2003.

Haddock zegt...

Je moet wel zorgen dat de settings van de mailprogramma's goed staan, ze zijn standaard beveiligd om te voorkomen dat andere software mail gaat versturen, maar dat is meestal een kwestie van een vinkje onder Security oid.

De vraag is maar welke settings en hoe?

Ik ben er tot nutoe niet in gelukt.

Graag een voorzetje...

• 0
Posted

:?:

Hartelijk dank...

Maar na verkenning van de geciteerde site ben ik nog niet veel verder op weg naar mijn 'settings'.

Herkenbare uitleg maar de vraag is nu wat ik eigenlijk moet doen?

Settings aanpassen, downloaden, installeren, Outlook updaten?

Sorry...het is heus niet het Engels dat me parten speelt.

De bomen en het bos misschien.

• 0
Posted
en in het bcc veld (zodat niet iedereen kan zien aan wie de mail allemaal is verstuurd)

Nog altijd makkelijk te bekijken in de source, dus niet doen met gevoelige adressenlijsten. Dan weer beter apart, wat zijn eigen moeilijkheden kan geven.

BCC adressen komen niet in de source terecht. Vandaar die B (blind).

• 0
Posted

Bedankt Maloud.

Heb gedownload en geïnstalleerd maar krijg het ding niet geactiveerd.

Onderstaande hint is mij niet duidelijk.

Windows expl en system tray????

Kan je me nog even op weg helpen?

How to use

-------------------------

To use Express ClickYes, just launch it from Windows Explorer.

It runs in the system tray and automatically clicks the Yes

button for the Outlook security prompt.

To activate or suspend program execution double-click its icon

in the system tray. Right-click the system tray icon, to get

the popup menu, and select some additional options.

To exit ClickYes, right-click its system tray icon and select

"Exit" in the popup menu.

• 0
Posted

Ik ben blij dat k ook een keer heb kunnen helpen, na alle hulp van iedereen hier. Dat is de kracht van dit forum !!! Elkaar helpen. Ook namens mij iedereen alsnog bedankt !!!