Ga naar inhoud
  • 0

$*!&@ Admin console rommel


TheMisfit

Vraag

Ik heb onder OSX server Tiger FMS9 draaien bij twee klanten (1 xserve, 1 mac mini).

 

Het lukt niet meer om naar de Admin-console te browsen, (ik vermoed na een ongecontroleerde herstart). De files worden wel gehost maar ik kan mijn server niet meer beheren (browser loopt vast op de startpage).

Dit soort problemen heb ik onder server 8 nooit gehad. :evil:

 

Iemand een idee hoe ik terug bij mijn serverconfiguratie kan?

Ik moet dringend één en ander aanpassen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Bij mij hielp in dit geval een herstart van FM server. (Op de server machine zelf uiteraard)

 

 

Maar hoe herstart je die zonder Admin console???

Vroeger kon je de service herstarten vanuit de menubalk (onder OSX) zonder dat je console geconnecteerd moest zijn.

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0
Ook heb ik gemerkt dat de admin console beter werkt wanneer je deze opstart vanuit de FM login page, dus niet vanaf een op de desktop bewaarde alias o.i.d.

 

Inderdaad. En owee vaderland indien je lokaal ook nog eens een server hebt draaien (gehad) en je wil een externe server beheren ...

Dus doe ik altijd http://server:16000,'>http://server:16000, extern en intern.

 

http://server:16000 of http://localhost:16000 lukt ook niet (single machine configuration). Na een volledige herinstallatie is het welgeteld 1 keer gelukt te connecteren en nu is het alweer om zeep :-(

Link naar reactie
  • 0

Probeer even het volgende in de terminal, op de server:

sudo -s

 

en dan:

 

"/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -stop; "/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -start

 

Dit herstart alle fmserver processen, dus ook die verdomde java admin..

Link naar reactie
  • 0
Probeer even het volgende in de terminal, op de server:

sudo -s

 

en dan:

 

"/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -stop; "/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -start

 

Dit herstart alle fmserver processen, dus ook die verdomde java admin..

 

Kudos Sjuul, :D

 

Eindelijk werkt het terug, zelfs een herstart van de volledige machine hielp niet, maar jouw truuk maakt me weer een happy admin.

Duizend maal dank!

Link naar reactie
  • 0

 

Kudos Sjuul, :D

 

Eindelijk werkt het terug, zelfs een herstart van de volledige machine hielp niet, maar jouw truuk maakt me weer een happy admin.

Duizend maal dank!

 

Iets te vroeg gejuicht.

Hoewel de Admin app terug opstart, blijkt de filemaker server stil te liggen en krijg ik 'm niet terug opgestart tenzij met een reboot, maar dan heb ik weer hetzelfde probleem als ervoor.

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Probeer eens eerst de FileMaker server te stoppen:

 

"/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -stop

 

dan de server te rebooten, en dan zien of de server weer up en bereikbaar is?

 

De Admin tool, en de fmserver daemon zijn twee losse dingen, welke in versie 9 helaas niet lekker samen werken (tot nu toe..)

 

Ik heb nu ook twee machines die ik straks weer een schop moet geven, vanwege dit probleem... (Ik raak er aan gewend ;-) )

Link naar reactie
  • 0
Probeer eens eerst de FileMaker server te stoppen:

 

"/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -stop

 

dan de server te rebooten, en dan zien of de server weer up en bereikbaar is?

 

De Admin tool, en de fmserver daemon zijn twee losse dingen, welke in versie 9 helaas niet lekker samen werken (tot nu toe..)

 

Ik heb nu ook twee machines die ik straks weer een schop moet geven, vanwege dit probleem... (Ik raak er aan gewend ;-) )

 

Voorlopig werkt het weer

 

bedankt

Link naar reactie
  • 0
Van zo'n verhalen word je nu toch indroef en blij tegelijk: wat een rommel die ze ons in de nek draaien...

 

Het is momenteel zover gekomen dat ik geen nieuwe oplossingen meer durf te deployen bij mijn klanten. Als het om een productiemachine gaat kan je hier echt niet mee komen aanzetten.

Het is nu zelfs zover dat ik zelfs alternatieve ontwikkelomgevingen aan het testen ben.

 

Men dient zich bij Filemaker inc. volgens mij dringend te bezinnen over één en ander. Op z'n minst zou men de mogelijkheid moeten voorzien om oudere (lees 'stabiel bevonden') versies aan te kopen bij een nieuwe release en die dan later kosteloos te upgraden.

Link naar reactie
  • 0

We hebben ook last gehad van een OSX server waarbij men de Admin console niet kun runnen.

We hebben dit ook kunnen oplossen door de servicewrapper na de boot van de machine handmatig te starten daar kwamen we wel achter nadat we de filemaker server software 2x opnieuw hadden geinstalleerd en het 00:45 was! Uiteraard vielen deze uren niet door te berekenen. :-(

Server 9 is mij erg tegen gevallen.

 

De server zou toch voor stabiliteit in het geheel moeten zorgen. Ben nog niet zover om alternatieven op te zoeken.

 

Groet,

 

WJ

Link naar reactie
  • 0

Hoe vreemd is het dat het hier om een JAVA probleem gaat en dat de gesuggereerde oplossing vooral.....

 

Elk product heeft zo haar recht op haar eigen problemen 8)

 

 

Maar Filemaker valt wel vaker door de mand.

Versie 4: of we die maar wilden vergeten.

Versie 5 en 6: goed spul.

Versie 7: Nou niet bepaald een succes

Versie 8: goed spul

Versie 9: Mjah... zeg nou zelf

Versie 10: ?

 

Pijnpunt is dat ik in de tijden van 7 en 9 ook nieuwe klanten heb die FM spulletjes moeten bestellen. Dat zijn onzekere tijden, helaas.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...