Ga naar inhoud
  • 0

"gecrashed!" waarschuwing


Gido_

Vraag

Kwam laatst op een simpel ideetje dat ik nog niet was tegengekomen...

 

Bij opstarten controleer ik of een "gecrasht?"-vlaggetje op 0 staat en zet het nadien op 1.

Bij afsluiten en tijdens het maken van een kopie zet ik het vlaggetje op 0.

Ik houd gelijk ook maar een teller bij voor het aantal crashes :roll::lol:

 

Het is bedoeld om bij opstarten te kunnen vernemen of het bestand in je afwezigheid mss is gecrasht, want dan is dat vlaggetje niet op 0 gezet (bv. iemand die je PC crasht en alles terug voor je opstart zonder dat je het weet) en welke maatregelen je best moet nemen.

 

Gebruiken jullie ook zoiets, of zie ik hiermee nog dingen over het hoofd?

 

FM9 geeft uit zichzelf mss ook wel commentaar, maar dat gaat erg vlug, en is het terecht?

Want een heleboel bestanden zijn zogezegd ooit slecht afgesloten, als ik zo met FMA9 door mijn technique files ed. neus.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdaad leuk.

Ik doe zoiets, maar dan voor iedere gebruiker die inlogt en uitlogt. Zo zie ik wie wanneer en hoelang actief is/was. Met vastleggen van IPnr, OS en Mac-adres heb je heel wat info.

 

Als je ook nog een log aanlegt wanneer en wie een record toevoegt, wijzigt, verwijdert en gegevens print of exporteert zie je ook nog de handelingen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...