Grysard Posted March 21, 2003 Posted March 21, 2003 Gegroet FM'ers, Stel ... een Databank [bedrijf] met daarin een algemeen telefoonnr./faxnr./ ... (nrs. van het bedrijf zelf) een Databank [contact] = (binnen het bedrijf) met daarin contactpersoon en/dienst met hun respectievelijk telefoonnr./faxnr./gsmnr./mailadres ... (deze nrs. zijn van de contactpersoon) een Databank [fax] bij de creatie van een nieuw record wordt naar het bedrijf gevraagd. Dit wordt opgegeven via een popup, automatisch wordt het algemene faxnummer via een lookup opgegeven. Daarna heeft men de keuze om de fax te richten aan een welbepaald contact, en een popup (conditional valuelist) geeft enkel de namen van de contacten/diensten binnen het gekozen bedrijf. So Far So Good. Nu de eigenlijke vraag. Graag had ik een oplossing gevonden voor volgend probleem: Bedrijf wordt gekozen, algemeen faxnr. verschijnt in een veld, Contact of dienst wordt gekozen, faxnr. van deze contact/dienst moet verschijnen. Nu verschijnt het faxnr. van het eerst gevonden contact en niet van de gekozen contact of dienst. WAT DOE IK HIER VERKEERD ? Via scripting had ik reeds bepaald dat wanneer geen contact of dienst geselecteerd werd het algemene faxnr. gekozen moest worden. En bij selectie van een contact of dienst het respectievelijke faxnr. moet gekozen worden. Iemand enig idee ? Quote
0 rmw Posted March 21, 2003 Posted March 21, 2003 Zonder portal een gerelateerd veld tonen, toont altijd de eerste van de mogelijkheden, zoals die ook in een portal zou verschijnen. Wat je moet doen is bij het kiezen van de van de contact de uniek sleutel van dat contact in een global zetten (script over de portaalregel) en vanuit die global een relatie met de contactendatabase maken. Via die relatie kan je wel het goede nummer laten verschijnen. Je kan dus niet de relatie op bedrijfsnummer gebruiken, omdat die te algemeen is. Quote
Question
Grysard
Gegroet FM'ers,
Stel ...
een Databank [bedrijf]
met daarin een algemeen telefoonnr./faxnr./ ... (nrs. van het bedrijf zelf)
een Databank [contact] = (binnen het bedrijf)
met daarin contactpersoon en/dienst
met hun respectievelijk telefoonnr./faxnr./gsmnr./mailadres ... (deze nrs. zijn van de contactpersoon)
een Databank [fax]
bij de creatie van een nieuw record wordt naar het bedrijf gevraagd.
Dit wordt opgegeven via een popup, automatisch wordt het algemene faxnummer via een lookup opgegeven.
Daarna heeft men de keuze om de fax te richten aan een welbepaald contact,
en een popup (conditional valuelist) geeft enkel de namen van de contacten/diensten binnen het gekozen bedrijf.
So Far So Good.
Nu de eigenlijke vraag.
Graag had ik een oplossing gevonden voor volgend probleem:
Bedrijf wordt gekozen, algemeen faxnr. verschijnt in een veld, Contact of dienst wordt gekozen,
faxnr. van deze contact/dienst moet verschijnen. Nu verschijnt het faxnr. van het eerst gevonden contact
en niet van de gekozen contact of dienst. WAT DOE IK HIER VERKEERD ?

Via scripting had ik reeds bepaald dat wanneer geen contact of dienst geselecteerd werd het algemene faxnr.
gekozen moest worden. En bij selectie van een contact of dienst het respectievelijke faxnr. moet gekozen worden.
Iemand enig idee ?
1 answer to this question
Recommended Posts