Jump to content
  • 0

Nieuw record in andere file creëren met verplichte velden

ds

Question

Posted

Mijn doel is vanuit 1 file adh van een paar velden van die file een record creëren in een andere file waarin die velden reeds zijn ingevuld en waar de gebruiker dan ook andere velden kan in aanvullen.

Het probleem is dat die andere file meerdere verplichte velden bevat die waarvan ik er een paar probeer in te vullen vanuit file 1.

Ik heb dit geprobeerd dmv een script met new record in file 2, dat ik aanroep vanuit een script in file 1, en dan in datzelfde script van file 1 doe ik copy van elk van de velden, met het aanroepen van een script in file 2 met de paste. Dat lukt niet want file 2 verliest zijn focus waardoor ik de fout al krijg dat die velden moeten ingevuld zijn.

Hoe kan ik dat beter aanpakken?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het doel is dat het dmv een button kan gebeuren voor 1 record tegelijkertijd. Er is een relatie tussen de files. In file 2 zijn er meerdere records mogelijk voor elk record van file 1. Het dient als shortcut, de mensen kunnen daaran meerdere velden aanvullen in file 2.

Anderzijds kunnen de mensen ook gewoon nieuwe records gaan invullen in file 2. Het veld met de relatie is geen verplicht veld.

Om de gedachten te vestigen: file 1 = stories waarin beschreven staat wat men moet programmeren. file 2 = timesheets waarin alles komt wat de mensen doen. In deze timesheets moet bv het project ingevuld worden dat verplicht veld is en dat vanuit file 1 reeds kan ingevuld worden. Verder moet men ook de duur invullen wat ook verplicht is en wat ze nadien kunnen invullen in het naar voren gebrachte timesheets scherm. In de timesheets wordt de ID van de story bijgehouden. Er zijn ook nog andere files van waaruit timesheets records kunnen gecreëerd worden. Die hebben dan een andere relatie naar een ander veld.

• 0
Posted

Nog even aan toevoegen. Het probleem zijn de verplichte velden. Zou trouwens ook het probleem zijn om het manueel te doen want om het 2e veld te gaan copiëren moet je naar de 1e file gaan en verlies je de focus.

• 0
Posted

Gebruik geen COPY/PASTE maar SETFIELD / SETVARIABLE opdrachten.

Pseudocode:

SetVariable [$$veld1temp; file1:veld1]

# hier je volgende SetVariable opdrachten.

Goto Layout [file2]

NewRecord

SetField[file2:veld_1 ; $$veld1temp]

# hier je volgende SetField opdrachten

Ga naar veld...

In plaats van de SetVariable instructie(s) kan je ook Setfield(s) gebruiken maar dan moet je in plaats van een variabele een global field gebruiken.

Succes!

gr.

Arnoud