Jump to content
  • 0

FMServer 9: maximum 50 backup schedules?

AvD

Question

Posted

Is dat zo? Het lijkt erop, maar ik vind daar niet direct informatie over. We willen elk uur van elke dag een backup (12 per dag, dus 60 scripts). Na het 50ste houdt het blijkbaar op.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ja dat weet ik ook wel. Maar zo'n hourly backup overschrijft zichzelf ieder uur, en dat willen we nu net niet: op het einde van de week heb ik 10 backups nodig voor elke dag: die van 8 uur, die van 9 uur en ga zo maar verder. Ik heb dus 5 mappen: Day01, Day02, Day03 enzovoort en binnen elke map tien backups met namen 08, 09, 10, 11, 12, 13 enzovoort.

Ik moet na een week kunnen zien hoe de situatie was bijvoorbeeld vorige donderdag om 14:00 u. Voor zover ik weet kan dat niet in één backup schedule-script.

Daarnaast zijn er nog 12 maandbackups.

• 0
Posted

Misschien kun je die 'uurlijke' backups door middel van een backupsoftware (Retrospect oid) op hun beurt weer laten back-uppen?

Of een andere variant: je maakt een script dat dmv variabelen een naam (bij voorkeur met uurtijd en datum natuurlijk) samenstelt en vervolgens een kopie opslaat onder die naam. Dat ene script laat je dan door FMS steeds uitvoeren.

• 0
Posted

Lig hier met mijn been in een verband: was naar de sterren aan het kijken en struikelde over een FM Server handleiding. Interessante lectuur! Daar staat bijvoorbeeld in dat FM Server 50 backup schedules kan "handlen". Tiens, wat je nu zegt. Dat wist ik niet! Maar ik wist wel dat ik dat niet wist. Blijkt duidelijk uit de vraag hierboven.

Wat er gebeurt als je er meer dan 50 aanmaakt, is voor het grootste deel van de gekleurde mensheid geen geheim. Voor mij wel. De rest van het verhaal hou ik voor later. Verrassingen houden de spanning erin!