HJK Posted March 24, 2003 Posted March 24, 2003 Misschien een domme vraag: Hoe vul ik (egaal) een containerveld met een kleur? Als ik bijv. een rood-bitmapje invoeg blijft er een witrandje zichtbaar. Ook als ik Reduce or Enlarge aanzet. Moet je dit doen door een bitmapje te inserten of zijn er ook nog andere mogelijkheden? Quote
RobinHood Posted March 24, 2003 Posted March 24, 2003 Ik neem aan dat het hier om een achtergrond gaat. Wat je ook kunt doen is een globaal tekstveld maken met daarin de letter g in het font webdings. Dan krijg je ook een vierkantje. Dit moet als het goed is het gewenste resultaat opleveren. Het vullen van het globale veld gaat op dezelfde manier als bij de afbeelding. Quote
Jimjams Posted March 24, 2003 Posted March 24, 2003 Zo los ik dit op; Je springt in layout-mode en maakt een vierkant of rechthoek in de gewenste kleur en afmeting. Vervolgens zoom je tot 400 en plakt het containerveld naast je zojuist gemaakte achtergrond. Plaats vervolgens (nog steeds in layout-mode) de afbeelding bovenop het container-veld. Nu moet je enkel nog zorgen dat de veldranden van het container-veld net buiten de randen van je afbeelding vallen (aansluitend). Tenslotte spring je terug naar Browse-mode en plakt je je zojuist gemaakte afbeelding in het container-veld. Je zal merken dat de afbeelding niet verkleint is en dat er geen witranden meer zichtbaar zijn. Quote
rmw Posted March 24, 2003 Posted March 24, 2003 Je kan ook het container veld voorzien van een omlijning (border) en de lijndikte op nul zetten. Quote
Lutmers Posted March 26, 2003 Posted March 26, 2003 Antwoord aan HJK: Voorgaande posters hebben al e.e.a. verduidelijkt, maar nog ff dit: Copy en pasten van een kleur-blokje (getrokken in FM lay-out mode) en daarna pasten in het bewuste veld voldoet zeker wel, als je maar de ACHTERGROND of VULLING van je veld op transparant zet. En let op... als je eerst transparant zet en daarna een EMBOSSED of ENGRAVED dan springt de achtergrond kleur terug naar wit!! En dan is je probleem weer terug.... andere volgorde lukt wel... Succes! Jeroen Quote
Recommended Posts