HeMa Posted August 15, 2002 Posted August 15, 2002 Volgens de handleiding en help heb ik Internet Config en een mailprogramma geinstalleerd. Maar er word geen mail verzonden. Config moet gereed gemaakt worden voor mailto..., maar hoe... dat staat nergens. Wie kan me helpen. Ik heb 4.0 en system 8.6. Quote
0 jw Posted August 15, 2002 Posted August 15, 2002 er is een Send mail script stap. Die kan je in een script zetten em laten vullen met enkele van je velden. Verder moet je een email-programma op je computer hebben die werkt als je ermee direct email verstuurt. Tenslotte maakt het ook nog uit welk email-programma je gebruikt. Onder systeem 8.5 met filemaker 4 kun je geloof ik alleen eudora en clairis emailer gebruiken. Met filemaker 5.5 (geloof ik) zou je ook met outlook kunnen werken. Als je erg verknocht bent aan Mac 8.5 en filemaker 4, dan kan je ook de send-URL scriptstap kunnen gebruiken, maar die is heel wat ingewikkelder. Ik hoop je zo een beetje op weg te hebben geholpen. Quote
0 HeMa Posted August 15, 2002 Author Posted August 15, 2002 Dankje, en dat wist ik dus al. Heb Claris geinstalleerd en het werkt om email te zenden. Heb een script aangemaakt en de velden ingevuld. Kies ik het script gebeurd er niets... Wat moet er gebeuren.....? Quote
0 jw Posted August 15, 2002 Posted August 15, 2002 ok, ik weet niet of mac 8.5 al beschikt over het regelpaneel 'internet'. Zoja, dan moet je daarin aangeven dan claris je default-email programma is. Quote
0 HeMa Posted August 16, 2002 Author Posted August 16, 2002 Tanks, heb reeds geupdated naar 8.6. Claris als default gemaakt. Schedules op 1 x per uur zenden gezet. Perfect, nu kan ik ook controleren wat er werkelijk is verzonden. Het hele systeem loopt op een oude Bondy Blue. Systeem 9.2 geprobeerd, maar gaf te veel errors, ook na de nieuwe firmware. Filemaker 4.1 werkt perfekt. Ben bezig een alternatieve zoekmachine te maken. http://www.opzoek.com Quote
Question
HeMa
Volgens de handleiding en help heb ik Internet Config en een mailprogramma geinstalleerd.
Maar er word geen mail verzonden.
Config moet gereed gemaakt worden voor mailto..., maar hoe...
dat staat nergens.
Wie kan me helpen.
Ik heb 4.0 en system 8.6.
4 answers to this question
Recommended Posts