Jump to content
  • 0

Opslaan afdruk naar PDF in OSX

rmw

Question

Posted

Ik constateer het volgende bij het printen van een layout in OSX / FM6

Er zijn twee scripts gemaakt, die beide de layout afdrukken.

Script 1 bevat de paginainstelling[Herstel] optie met de instellingen van de actieve printer.

Script 2 heeft dat ook, maar hier is bij het afdrukken aangegeven dat er een PDF moet worden gemaakt (met dank aan OSX).

Ongeacht deze instellingen, wordt geprint met de laatst gebruikte instelling van een handmatige print. Heb ik als laatste (handmatig) gekozen voor de printer, dan printer beide scripts op de printer en andersom.

Conclusie: FM6 slaat in de paginainstelling niet de uitvoer naar PDF/printer op.

Laat het niet waar zijn! :x

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik vrees dat je gelijk hebt. Peter heeft dat hier al eens toegelicht en ook nog gesteld dat veel afhangt van de gebruikte printerdrivers. Even zoeken in wat we maar de "Archieven" zullen noemen, en je vindt het wel.

• 0
Posted

Dank AvD.

Het probleem is dat er nog geen PDF-printers voor OSX zijn. Waarom zou je die ook maken als het standaard in het systeem zit.

Filemaker zal dat voor OSX moeten gaan opslaan in het script, want eigenlijk is het geen printerspecifieke optie (zoals de lade).

Wie kent de weg om dat bij FM er door te drukken?

En toen bleef het stil.......... :cry:

• 0
Posted

Je kan misschien proberen de zaken wat te relativeren en het allemaal wat filosofisch te bekijken. Het lijkt wel of we - verwend als we zijn door de snelle evolutie in computerland - zo goed als alles willen automatiseren en bijvoorbeeld 12.000 oude franken neertellen om telkens we printen twee muisklikken uit te schakelen. Het is natuurlijk allemaal handig, dat wel... Vaak gaat het dan nog over oplossingen die slechts enkele maanden of iets meer meegaan, omdat we dan weeral met nieuwe tools werken.

• 0
Posted

Gelijk heb je AvD.

'Menigeen zou een heel andere wereldbeschouwing hebben als hij de wereld echt had beschouwd.'

Maar daar zijn weer heel andere forums voor. 8)

• 0
Posted

Helaas Peter.

'Filemaker is unable to continue printing (Error -909)' is alles wat er gebeurt als ik print via het scriptje.

Wat voor printer heb je het op ingesteld?

• 0
Posted (edited)

Interessant (maar ook ambetant veronderstel ik). Ik downloadde de file op mijn Powerbook (had hem op een andere machine gemaakt), en het verliep OK.

Geen lijst van OS X error codes te vinden dus ik weet niet wat die -909 error betekent.

Kan iemand anders met een Mac de bovenstaande file eens downloaden en testen?

Edited by Guest
  • 0
Posted
Helaas Peter.

'Filemaker is unable to continue printing (Error -909)' is alles wat er gebeurt als ik print via het scriptje.

Bij mij is "dadier van tselfste", op een I-Book breedbeeld met 10.2.4.

Peter, de koffie staat klaar, kom maar af. 't Zal straffe zijn :wink::wink: .

• 0
Posted

Misschien is het inderdaad ook de gekozen printer driver die een rol speelt.

Ik heb de Apple LaserWriter 16/600 PS v2014.106 als printer driver geselecteerd.

Zaterdagmorgen, 10:15. Zal mij beperken tot de heerlijke koffie van mijn minares. Dan kan ik mijn pyamakke aan houden. Toch bedankt voor het symphatieke aanbod, en voor de link naar de error codes, André. :wink: