Michel Posted March 27, 2003 Posted March 27, 2003 Is het mogelijk om een Word document te plaatsen in een veld? Ik denk aan dezelfde procedure als bijvoorbeeld een afbeelding. Dank voor reactie! Quote
0 AvD Posted March 27, 2003 Posted March 27, 2003 Ja, tenminste op het Windows-platform, gebruik makend van de OLE-functionaliteit. Daarmee kan je zelfs de volledige MSWord (of MSExcel, enz.) opstarten binnen FileMaker. Dat is hier al enkele keren ter sprake gekomen. Doe eens een search op OLE. Op Mac zal je je trevreden moeten stellen met een PDF-je. Quote
0 AvD Posted March 27, 2003 Posted March 27, 2003 Hier vind je wat: http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=143&highlight=ole. Je moet er wel even overheen lezen dat er wat misverstanden in staan van Mac-posters die niet meteen gezien hadden wat de mogelijkheden zijn van OLE, en die daarom het PDF-alternatief naar voor schoven. Voor zover ik weet is OLE tot op dit ogenblik onovertroffen en is het ontbreken ervan op Mac een zeer jammerlijke zaak. Quote
0 Michel Posted March 27, 2003 Author Posted March 27, 2003 Is het mogelijk om een Word document te plaatsen in een veld? Ik denk aan dezelfde procedure als bijvoorbeeld een afbeelding. Dank voor reactie! Hallo ADV, bedankt voorje snelle reactie! Voor een enkele keer ben ik helaas Mac gebruiker Een pdf inderdaad een alternatief. Echter, binnen onze kantoorstructuur worden Word documenten -volgens afwerkingsstadia- van map verplaatst. Mijn bedoeling is dit hechten aan een fiche binnen FM. Op die manier kan via de fiche stand van zaken van het document worden vermeld. Ik zal me moeten beroepen op een creatieve oplossing. Toch een grote Merci voor uw reactie; nu weet ik in welke richting ik -niet- moet zoeken Quote
Question
Michel
Is het mogelijk om een Word document te plaatsen in een veld? Ik denk aan dezelfde procedure als bijvoorbeeld een afbeelding.
Dank voor reactie!
3 answers to this question
Recommended Posts