Jump to content
  • 0

Word document plaatsen in een veld

Michel

Question

Posted

Is het mogelijk om een Word document te plaatsen in een veld? Ik denk aan dezelfde procedure als bijvoorbeeld een afbeelding.

Dank voor reactie!

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ja, tenminste op het Windows-platform, gebruik makend van de OLE-functionaliteit. Daarmee kan je zelfs de volledige MSWord (of MSExcel, enz.) opstarten binnen FileMaker. Dat is hier al enkele keren ter sprake gekomen. Doe eens een search op OLE.

Op Mac zal je je trevreden moeten stellen met een PDF-je.

• 0
Posted
Is het mogelijk om een Word document te plaatsen in een veld? Ik denk aan dezelfde procedure als bijvoorbeeld een afbeelding.

Dank voor reactie!

Hallo ADV, bedankt voorje snelle reactie!

Voor een enkele keer ben ik helaas Mac gebruiker :?

Een pdf inderdaad een alternatief. Echter, binnen onze kantoorstructuur worden Word documenten -volgens afwerkingsstadia- van map verplaatst. Mijn bedoeling is dit hechten aan een fiche binnen FM. Op die manier kan via de fiche stand van zaken van het document worden vermeld.

Ik zal me moeten beroepen op een creatieve oplossing. Toch een grote Merci voor uw reactie; nu weet ik in welke richting ik -niet- moet zoeken :D