Jump to content
  • 0

heeft iemand ervaring met fotocatalogus op internet?

Ingrid

Question

Posted

Goedemiddag,

We hebben nu een web winkel op internet ( www.desprookjeskamer.nl) maar daar laten we maar 50 produkten op zien. We willen eigenlijk alle 1000 produkten laten zien in een soort catalogus in een hele andere vorm, vandaar dat we nu in filemaker alles willen plaatsen.De foto's die ik nu importeer zijn waarschijnlijk te groot 19 / 19 cm 851K. In de lay out is de foto container 7 cm/7 cm .

Probleem is dat ik zniet te klein wil laten zien maar ik heb geen idee wat een goede afmeting zou kunnen zijn. ik wil ook graag een soort contactsheet met foto thumbnails uiteindelijk kunnen laten zien.

heeft iemand ervaring met zo'n produktcatalogus ?

groeten Ingrid

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb zoiets nog niet in filemaker geïmplementeerd, maar wle in andere databases. 'Weet je zeker dat je hiervoor filemaker wilt gebruiken, je kunt namelijk met PHP de afbeeldingen automatisch op de gewenste grootte laten maken. Deze functie heb ik in Filemaker nog niet gevonden.

• 0
Posted

Mijn probleem is, ik heb bijna geen ervaring met wat voor programma dan ook.

Wij werkten eerst met ACCEs windows

Ik kreeg deze tip

http://www.maxprog.com/MaxBulk.html

Is compatible met filemaker en maakt het mogelijk om e-mail te sturen met veel foto's en weegt niks. Dat komt omdat de foto's, die je eerst op de server van Easyserver zet worden aangeroepen wanneer de ontvanger de e-mail opent.

• 0
Posted

Ingrid schreef in een ander bericht:

Nu ik heelhuids door de unieke nummers gestruikeld ben, heb ik nog een bericht geplaatst met een vraag.Weet jij hier toevallig ook een antword op ?

Omdat je het zo vriendelijk vraagt: nee, ik heb dat nog niet gedaan. Wat ik wel weet is dat je met pictures van om en bij de 800 KB "gigantische" inlaadtijden tegemoet gaat, en dat zal zeker kwaad bloed zetten bij de gebruikers van je site. Dertig tot vijftig KB lijkt me het absolute maximum, en een GIFje van max 10 KB lijkt me nog veel beter. Eerst dus naar PhotoShop met die dingen.

Onze DJ van dienst - blij dat we die hebben - geeft je tussen de lijnen het advies om FileMaker hiervoor niet in te zetten. Foei!

Hij heeft gelijk natuurlijk, maar zoiets zeg je hier niet! FileMaker wordt door sommige mensen aanzien als de ultieme database met top-performantie als tekstverwerker, als opmaakpakket en als spreadsheet. Ook van de grafische en geluidsopties zou men de top willen. Zo'n programma bestaat nog niet, en het is zeker niet FileMaker Inc's ambitie om zoiets op de markt te brengen. Als je tussen de lijnen gelezen hebt, weet je nu wat je te doen staat.

En avant, la musique, et que ça saute!

• 0
Posted

Heb eventjes naar die site gekeken.

Op dat kardinaals-achtergrondkleurtje na - waarvan je je te pletter schrikt als je niet Danneels heet - ziet het er leuk uit. En de inlaadtijden zijn ook OK, tenminste toch op ADSL. Vermoedelijk komt dat doordat FileMaker bij het importeren van een graphic dat bestand meteen omzet in zijn eigen formaat (dat is hier al enkele keren besproken) en wel eentje dat veel minder ruimte inneemt dan de originele foto. Experimenteer eens met een lege bank met één containerveldje. Dan Save as compressed copy en bestandsgrootte noteren. Dan één foto importeren van bijvoorbeeld 800 KB. Dan meteen weer Save as compressed copy. Hoe groot is het bestand dan?

• 0
Posted

Ik ben me momenteel nog aan het oriënteren in FileMaker omdat een bedrijf waar ik werk het gebruikt. Een van de dingen die ik in Filemaker niet echt zie zittn is het plaatsen van foto's rechtstreeks in de database.

Het voordeel van de foto's als losse bestanden is dat je werkt met bestanden. Je kunt dus met externe software alle foto's in één keer bewerken door middel van bijvoorbeeld batches. Ook is het mogelijk om de bestanden op een andere server te zetten zodat je een Fileserver en een webserver krijgt.

Voor welke doelgroep heb je deze site eigenlijk gemaakt?

Trouwens al een hele verbetering van Acces naar Filemaker. Acces is echt niet zo stabiel en handig als Filemaker.

• 0
Posted
Een van de dingen die ik in Filemaker niet echt zie zittn is het plaatsen van foto's rechtstreeks in de database.

Dit is een optie, maar lang niet de enige: je kan in FileMaker evengoed enkel de link naar de graphics bewaren. Dat wordt in de meeste gevallen trouwens aangeraden, liever dan het bewaren van de graphics binnen de databank zelf.

• 0
Posted

Hallo AvD,

De sprookjeskamer site is met flash gemaakt, weet ook niet hoe of wat. Is door iemand anders gemaakt. Foto's zijn wel klein aangeleverd 12K of zo, en zonder ADSL duurde het een eeuwigheid om 1 pagina op te laden.

Mijn grote wens is een scroll scherm vol thumnails zodat je helemaal gek wordt van het aanbod, een redelijke vergroting als je er op klikt en ook nog eens produkt info.

Ik geloof dan ook nog steeds in sprookjes

Ga morgen meteen de tip testen.

Hallo Luc,

Dat was/is inderdaad ook een optie om losse bestanden te gebruiken.

'De site is bedoeld voor 'grote mensen'

Hallo Peter,

Ben al onderweg.

Groeten Ingrid

• 0
Posted

Niet slecht bedoeld hoor maar heb je een reclameburo gevonden dat zelf deze site adviseerd of heb je deze site zelf bedacht? Het ontwerp is namelijk niet echt gericht op volwassenen. Wil je de gehele site gaan verbouwen of wil je alleen dit gaan implementeren in de bestaande site?

Als je dat wilt gaan doen zou ik het of door een professional in Flash laten doen of eerst veel van Flash gaan leren, bijvoorbeeld op http://www.flashfreaks.nl

Wat jij wilt maken is vrij eenvoudig als het gewoon als HTML pagina weergegeven moet worden, zeker met behulp van de Thumbnail-plugin.

Ik denk dat je gewoon moet gaan beginnen met de info die je nu hebt, om het in het klein te maken, als het werkt kun je het zo plaatsen, anders vraag je het hier, succes!

• 0
Posted

Hoi Luc,

De site is gemaakt door iemand die heel goed begreep dat wat wij onder 'grote mensen ' verstaan. n.l.met een grote kinderlijke afwijking.Wij vinden hem erg leuk, maar klein en beperkt.

Vandaar dat wij iets anders willen en vooral iets wat wij zelf kunnen maken en bijhouden, niet per se in flash. alles mag als het maar veeeel en toch snel is.

Ik heb de info, ik heb de foto's.

'k ga eerst maar eens even naar troi.nl toch?

of wat stel jij nu precies voor?

groetjes Ingrid

• 0
Posted

Ik ben zelf ook bezig met het ontwikkelen van een fotoboek voor een bedrijf, dit fotoboek moet zelf aan de hand van de directories een fotoboek samen gaan stellen. Hij haalt dus een lijstje op van alle bestandsnamen en maakt daar zelf thumbnials van. Ik ga het eerst eens proberen met de troi plugin.

• 0
Posted

Dat laat ik zeker nog weten, waarschijnlijk zal ik op het forum ook nog wel met wat vraagjes komen. Het wordt een heel speciaal systeem, waarvan het fotoboek alleen maar een klein onderdeel is.