DJ_Lucv Posted March 29, 2003 Posted March 29, 2003 Is er een handige maneir om het volgende te doen: Ik heb een Windows 2000 domein, waarop de mensen inloggen. Kan ik aan de hand van die gegevens de rechten in Filemaker beheren? Quote
0 HJK Posted March 29, 2003 Posted March 29, 2003 Het antwoord is kort: Dat kan helaas niet!. Alle rechten van Filemaker gaan via de Filemaker zelf. (acces privileges!) Quote
0 DJ_Lucv Posted March 30, 2003 Author Posted March 30, 2003 Je kunt ook niet via filemaker de gegevens ergens ophalen oid? Quote
0 DJ_Lucv Posted March 31, 2003 Author Posted March 31, 2003 Via een plugin zou het misschien wel kunnen denk ik... Quote
0 HJK Posted March 31, 2003 Posted March 31, 2003 Ben toch behoorlijk op de hoogte qua plugin's Zover ik weet, moet deze dan nog ontwikkeld worden! Quote
0 HJK Posted March 31, 2003 Posted March 31, 2003 Even een kleine correctie. Het is mogelijk met Filemaker Pro Server (WIndows) om in te stellen, dat een client, wanneer die een database wil openen, eerst zijn windows domeinnaam en wachtwoord moet invoeren. Maar dit is dus gewoon als extra. Beveiligingen in Filemaker, zoals wie wel of niet records mag aanmaken/verwijderen heeft hier niets mee te maken. Quote
0 DJ_Lucv Posted April 2, 2003 Author Posted April 2, 2003 Maar kan ik met die manier van inloggen het systeem gaan beveiligen wat ik aan het maken ben? We gaan windows 2000 server gebruiken icm. de Filemaker server. Quote
0 HJK Posted April 2, 2003 Posted April 2, 2003 Beveiligen is een breed begrip. Wat, wil je precies beveiligen. Toegang tot bepaalde databases?, of alghele toegang?, of toegang tot databases met beperkte rechten? De Windows 2000 domein-check is ervoor dat als iemand een datbase wil openen als extra check zijn loginnaam en wachtwoord nogmaal moet invullen. Beveiligen van databases (toegang, toegang met beperkte rechten etc....) kun je alleen maar regelen in Filemaker zelf! Quote
0 DJ_Lucv Posted April 2, 2003 Author Posted April 2, 2003 Moet ik dan nog steeds 2x inloggen, want dat wil ik nu net voorkomen. Ik kan natuurlijk door middel van een opstartscriptje een bepaald startbestand van Filemaker laten starten. Kan ik met Filemaker automatisch een tekstbestand uitlezen, met de scriptstappen van importeren en exporteren toch? Dan kan ik het opstartscript gewoon de naam en wachtwoord in een tekstbestand laten plaatsen en deze in Filemaker uitlezen. Quote
0 HJK Posted April 2, 2003 Posted April 2, 2003 Nogmaals: Beveiligingen zijn alleen maar te doen in Filemaker zelf: acces privileges Dus 2x inloggen voorkom je helaas niet! Dus via externe scriptbestandjes kun je Filemaker niet op laten starten met bijv. beperkte rechten. By the way: als je een opstartscript wilt laten starten, in een beveiligde database moet je al eerst een wachtwoord in Filemaker hebben ingevoerd. Quote
0 DJ_Lucv Posted May 28, 2003 Author Posted May 28, 2003 Vraagje:ik ben nu bezig met de webserver connector bij Filemaker unlimited. Om daar in te loggen, dus de opties van de connector, kan ik gewoon mijn eigen administrator account met password gebruiken, daarvoor hoef ik dus geen user oid in een database aan te maken. Het is een java oplossing lijkt mij. Hoe werkt dit en kan ik deze techniek misschien ook zelf gaan gebruiken? Ik werk trouwens met de Websecurity database. Quote
Question
DJ_Lucv
Is er een handige maneir om het volgende te doen:
Ik heb een Windows 2000 domein, waarop de mensen inloggen. Kan ik aan de hand van die gegevens de rechten in Filemaker beheren?
11 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.