Jump to content
  • 0

Win 2000 logingegevens en rechten gebruiken

DJ_Lucv

Question

Posted

Is er een handige maneir om het volgende te doen:

Ik heb een Windows 2000 domein, waarop de mensen inloggen. Kan ik aan de hand van die gegevens de rechten in Filemaker beheren?

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Even een kleine correctie. Het is mogelijk met Filemaker Pro Server (WIndows) om in te stellen, dat een client, wanneer die een database wil openen, eerst zijn windows domeinnaam en wachtwoord moet invoeren. Maar dit is dus gewoon als extra. Beveiligingen in Filemaker, zoals wie wel of niet records mag aanmaken/verwijderen heeft hier niets mee te maken.

• 0
Posted

Maar kan ik met die manier van inloggen het systeem gaan beveiligen wat ik aan het maken ben? We gaan windows 2000 server gebruiken icm. de Filemaker server.

• 0
Posted

Beveiligen is een breed begrip. Wat, wil je precies beveiligen. Toegang tot bepaalde databases?, of alghele toegang?, of toegang tot databases met beperkte rechten?

De Windows 2000 domein-check is ervoor dat als iemand een datbase wil openen als extra check zijn loginnaam en wachtwoord nogmaal moet invullen.

Beveiligen van databases (toegang, toegang met beperkte rechten etc....) kun je alleen maar regelen in Filemaker zelf!

• 0
Posted

Moet ik dan nog steeds 2x inloggen, want dat wil ik nu net voorkomen. Ik kan natuurlijk door middel van een opstartscriptje een bepaald startbestand van Filemaker laten starten. Kan ik met Filemaker automatisch een tekstbestand uitlezen, met de scriptstappen van importeren en exporteren toch? Dan kan ik het opstartscript gewoon de naam en wachtwoord in een tekstbestand laten plaatsen en deze in Filemaker uitlezen.

• 0
Posted

Nogmaals: Beveiligingen zijn alleen maar te doen in Filemaker zelf: acces privileges

Dus 2x inloggen voorkom je helaas niet!

Dus via externe scriptbestandjes kun je Filemaker niet op laten starten met bijv. beperkte rechten.

By the way: als je een opstartscript wilt laten starten, in een beveiligde database moet je al eerst een wachtwoord in Filemaker hebben ingevoerd.

• 0
Posted

Vraagje:ik ben nu bezig met de webserver connector bij Filemaker unlimited. Om daar in te loggen, dus de opties van de connector, kan ik gewoon mijn eigen administrator account met password gebruiken, daarvoor hoef ik dus geen user oid in een database aan te maken. Het is een java oplossing lijkt mij.

Hoe werkt dit en kan ik deze techniek misschien ook zelf gaan gebruiken?

Ik werk trouwens met de Websecurity database.