Tom Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 hallo, onlangs ben ik overgeschakeld op filemaker server versie 9 met filemaker pro clients. éen van de databases is een prijslijst met ongeveer 9000 artikelen verdeeld over een 40 tal merken met logo. Om het logo aan het begin van een merk weer te geven heb ik het moeten toevoegen in de header van elk record.(only on first occurrence) Sinds versie negen krijg ik nu een ongelooflijk groot bestand (300 mb) bij export naar pdf van de data. iemand enig idee hoe dit te verkleinen? en of dit iets is van versie negen? mvg Tom Quote
Question
Tom
hallo,
onlangs ben ik overgeschakeld op filemaker server versie 9 met filemaker pro clients.
éen van de databases is een prijslijst met ongeveer 9000 artikelen verdeeld over een 40 tal merken met logo.
Om het logo aan het begin van een merk weer te geven heb ik het moeten toevoegen in de header van elk record.(only on first occurrence)
Sinds versie negen krijg ik nu een ongelooflijk groot bestand (300 mb) bij export naar pdf van de data.
iemand enig idee hoe dit te verkleinen? en of dit iets is van versie negen?
mvg
Tom
0 answers to this question
Recommended Posts