Jump to content
  • 0

Source table waar de layout op gebaseerd is.

andries

Question

Posted

Is het mogelijk om in een script te weten te komen op welke "source" table een layout gebaseerd is? Ik bedoel niet de "Table Occurence".

Heb al overal gezocht, en vind veel discussies over wat een "source" table is en wat een "table occurence" is en of er al dan niet een onderscheid is, maar ik wil dus weten: op welke tabel (zoals je die aanmaakt in je database management) een layout gebaseerd is.

Het dient om een upgrade te automatiseren waarbij ik wil zien of al de data moet verwijderd worden of niet. Van sommige tabellen mogen de records niet gedelete worden. Mijn script gaat over al de layouts heen en zou dan moeten kijken op welke "source" table ze gebaseerd zijn.

Of als iemand een heel andere insteek heeft om een upgrade uit te voeren, graag !

Groetjes

Andries

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

dit geeft inderdaad de naam van de table occurence.

Nu ik denk dat het gewoon nog niet mogelijk is met FileMaker... er is ook veel discussie of dit uberhaupt wel noodzakelijk is, omdat je verondersteld wordt met Table Occurences te werken...

Maar goed, ik denk toch dat het soms wel handig is om te weten van welke 'source' table je je data haalt.

• 0
Posted

FileMaker is Table Occurrence based.

Dus speelt voor een deel de normalisatie een rol met een combinatie van naming standards.

Indien je namingstandard voor layouts de base table als vertrek neemt, heb je gewoon maar een parsing te doen van de naam voor de eerste delimiter.

Die parsing kun je dan zelfs in een Custom Function stoppen, iets in de aard van Get(BaseTableName).

Maar wie gebruikt nog een namingstandard de dag van vandaag ?

• 0
Posted
heb het inderdaad opgelost door een goede naamconventie te kiezen. Het is nu een kwestie van consequent te blijven

Zo moet dat 8)

En nu alles goed documenteren.

• 0
Posted
En nu alles goed documenteren.

Dat is toch gelijk aan

- morgen gaan we afvallen

- na deze sigaret stoppen we met roken

- na de vakantie gaan we naar de sportschool

? :wink:

rmw