Jump to content
  • 0

I want to be onzichtbaar

Iron_Eagle

Question

Posted

Ha die Filemaker mensen,

Ik heb het volgende probleem, ik ben bezig met het maken van een nieuwe layout. In die layout staan 3 velden. Nu moet het zo worden dat er maar 1 veld zichtbaar is voor de gebruiker en dat de andere 2 velden zichtbaar worden als het voorgaande veld wordt ingevuld.

Dus:

Begin maar 1 veld zichtbaar, deze wordt ingevuld en het 2de veld wordt nu zichtbaar, als het 2de veld is of wordt ingevuld komt het 3de veld tevoorschijn.

Nu is mijn vraag aan jullie hoe je velden onzichtbaar kunt maken......

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik vind het weer super stef!

Zou je misschien even kunnen vertellen hoe je dit gemaakt hebt? Is er verder een reden voor dat je geen functietje hebt ingebouwd dat de velden 2 en 3 weer verdwijnen als ik de eerste leeg maak? Het is eenvoudig te maken hoor, maar misschien heb je er een reden voor?

• 0
Posted

Inderdaad, veld 3 verdwijnt niet als je veld1 alleen leegmaakt.

Hieronder de update.

Hoe ik het gemaakt heb? Bestand is niet beveiligd, dus kun je het toch uitpluizen? (open define fields & relationships!).

De truck ligt'm bij "onzichtbare" portalen met slecht één rij die onder een bepaalde voorwaarde verschijnen.

HTH,

Stef

hidefield2.fp5

• 0
Posted

misschien een uitbreiding op bovenstaande :

als je terug komt van veld 3 naar veld 2 en je maakt veld 2 leeg, kan je dan conditioneel ook veld 3 leegmaken ?

hetzelfde voor veld 2 én 3 als je veld 1 terug leeg maakt.