Jump to content
  • 0

worksheets

mve

Question

Posted

Hey, ik ben nieuw hier op het forum. Dus hoop ik alvast dat ik mijn vraag in de juiste container gedropt heb.

Ik ben een klein beetje gewend van in acces te werken. Daar is het eenvoudig een worksheet in te voegen via object tevens als ik de trial voor windows van filemaker downl. is deze optie er ook. Maar waar de database wordt gemaakt is het full mac omgeving, daar heb ik een trial voorlopig staan om eens alles uit te pluizen maar vind daar niet de optie om een worksheet in te voegen als object. Is daar een andere manier voor of is dit geen optie voor mac gebruikers?

mvg

mathias

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Op Mac worden OLE objecten niet ondersteund.

Afhankelijk van wat je wil bereiken kan je misschien een work around verzinnen. Je zou de data van je excel automatisch kunnen importeren in een tabel en dan via een portal of lijst tonen.

Wat wil je precies bereiken?

Koen

• 0
Posted

Ewel ik weet niet tot hoever je iets van de bouw afkent, maar daar gebruiken we lastenboeken en meetstaten om aan de aannemers te geven om aan te tonen hoe en met welke materialen en hoeveelheden hun aanneming betreft. Na dat ze ons deze lijsten terug bezorgen met prijzen per post kunnen we een calculatie doen. etc.

Nu doen we dit in verschillende programma's, word, excel, en een invoer programma voor alle posten. Ik had in gedachten dit in een database te kunnen gooien.

Alles in één de documenten die afgedrukt zouden moeten worden zouden de rapporten worden en zo kunnen we van eerste keer ook een deftige klanten, aannemers lijst aanleggen die overal up to date en geraleteerd met alle lijsten.

Die excel worksheet had ik nodig om eenvoudig hoeveelheden in te vullen per post ( bv l x b x h = m3) maar deze worksheet moet zich kunnen aanpassen naargelang de meetwijze, m, m2, m3, stuks , sog

Hoop dat dit iets duidelijkheid schept.