Jump to content
  • 0

Netwerkprobleem


bram

Question

Posted

Eigenaardig probleem

Een Titanium powermac, heeft altijd gewerkt in een Mac-filemaker netwerk, met filemaker server.

De persoon is nu veranderd van bedrijf, en probeert zijn mac te connecteren in een ander filemaker -mac netwerk. Ook met filemaker server etc...

Vanaf het moment dat we klikken op de host knop (of via open remote) begint filemaker te zoeken, zoeken, met de beachball of death... tot in het oneindige

Computer kan wel mailen, surfen, en firewall staat niet aan.

Zelfs met zelfde IP nummer, en zelfde kabel van een collega wil het niet lukken.

Moet dus aan de machine/instellingen liggen

Nog iemand met tips? Gelijkaardige ervaringen?

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

Bram, misschien weet je dit nog, we hebben dit ooit een keertje op TKF voorgehad, toen er iemand een personal firewall geinstalleerd had. Dus niet de persoon met problemen heeft een firewall, maar een andere machine op het netwerk zit rare dingen te doen met UDP/TCP.

  • 0
Posted

Inderdaad,

Nu je het zegt, herinner ik het mij.

Het eigenaardige is, dat dan niemand anders een probleem heeft...

Maar ik zal vrijdag (als ik daar terug ben) eens zoeken op het netwerk.

 

Merci voor de tip

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...