Jump to content
  • 0

In welke portal zit ik?

Mark

Question

Posted

Stel: je hebt een lay-out met 7 portals naast elkaar. Je klikt vanuit de Browse-mode in een willekeurige portaalrij in een willekeurige portal.

Is het mogelijk om op een simpele manier te bepalen in welke portal je zit?

Technisch gezien kan dit opgelost worden door per portaal van de velden een knop te maken die verwijst naar een script die een globaalveld instelt(bijvoorbeeld Script 1: Setfield g_Huidige_portal = 1, etc.), maar mijn gevoel zegt dat het simpeler kan.

Hierbij denk ik aan een statusfuntie (net zoiets als status current portalrow).

Heeft een van jullie een suggestie?

Alvast bedankt.

Groeten,

Mark

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Misschien kan je eerst even schetsen waar je precies naartoe wil. Wat is de bedoeling? In welk soort databank werk je? En wat staat er in die portalen?

• 0
Posted

De situatie is als volgt:

Het betreft een urenregistratiedatabase die een relatie met zichzelf heeft.

Elk portaal stelt een dag voor (1e portal is maandag, 2e dinsdag, etc.) waarin de velden Medewerker, Werksoort en Aantal uur weergegeven worden.

Wanneer ik bijvoorbeeld in het 1e portaal op de 3e portaalrij klik en daarna op een knop (Eigenschappen), wil ik de data uit de velden overhevelen naar een aantal globale velden.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is...

• 0
Posted

Dat kan dan toch gewoon met een button in die portal row waardoor een script met Set Field geactiveerd wordt. Dat script wordt dan toch automatisch uitgevoerd vanuit die specifieke row in die specifieke portal.