HJK Posted April 5, 2003 Posted April 5, 2003 Ik heb een XML file als volgt: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> Harjo 2003-4-5 15:58 50 Parcel Courier 3 rgujl cghjk dghjk dfgjk 15:58:34 12345689 asdfghm 567 15:58:44 783C0E41-0104-47B5-A2CE-0E01F5D237D8_DeliverySignature.bmp 0,14 en een XSD-file als volgt: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> Hoe krijg ik dit geimporteerd in Filemaker. Ik ben qua XML een newbie. Dus wie helpt mij?? Quote
0 HJK Posted April 5, 2003 Author Posted April 5, 2003 Hmm, zijn er nog XML-experts in de zaal?? HAHA Quote
0 HJK Posted April 7, 2003 Author Posted April 7, 2003 Is Murtje ook in de buurt?? Ik geloof dat hij de XML guru is??? Kheb ook nog even op internet gezocht, maar kom niet verder. Quote
0 HJK Posted April 11, 2003 Author Posted April 11, 2003 volgens mij is er weinig expertise op dit gebied binnen dit forum. Ik ga de vraag ook op een ander forum stellen. We wachten af. Quote
0 DJ_Lucv Posted April 11, 2003 Posted April 11, 2003 Misschien moet je proberen te posten wat je al hebt geprobeerd, neem aan dat ej al iets hebt geprobeerd . Wat voor andere forums bedoel je want ik ken maar 1 nederlandstalig fmp forum. Quote
0 Koen Van Hulle Posted April 14, 2003 Posted April 14, 2003 Ik ben terug uit verlof FileMaker kan eigenlijk alleen maar FMPXMLRESULT-bestanden importeren. Toch kun je andere XML-documenten door er tijdens het inmporteren een transformatie op toe te passen. Dit doe je aan de hand van een XSLT-document. Je kunt enkele goeie voorbeelden van XSLT vinden op de website van FileMaker. Hoe ga ik meestal te werk. 1. Maak een XML-export van 1 record van de databank waarin je wil importeren. Kies FMPXMLRESULT als formaat. 2. Dit document gebruik je als basis om je XSLT-document te maken. DIt is uiteindelijk het resultaat dat je moet bekomen als je wil importeren. Ik geef je nog graag de website mee waar een goede tutorial staat over XSLT: http://www.w3schools.com Experimenteer gerust wat, in het begin is het echt "try-and-error", en post gerust wat van je probeerseltjes dan kan ik je verder op weg helpen. Groeten, Koen Quote
0 HJK Posted April 15, 2003 Author Posted April 15, 2003 Bedankt al vast voor je reactie. Ik ben al een aantal dagen aan het 'klooien' maar het wil nog niet echt lukken. Voor het gemak heb ik volgende voorbeeld beperkt tot een paar velden. Dit is de XML die geimporteerd moet worden: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> Harjo 2 test2 Ik heb 1 record uit mijn fmp-database geëxporteerd, om deze te gebruiken als stylesheet( xsl) <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>03text3 Kun je me een voorzetje geven? Quote
0 Koen Van Hulle Posted April 20, 2003 Posted April 20, 2003 Hierbij een werkende basis waarmee je kan starten: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> 0 Koen[/code] Quote
0 DJ_Lucv Posted May 25, 2003 Posted May 25, 2003 Heb je nu een werkend resultaat gekregen HJK? Of ben je nog andere problemen tegengekomen? Quote
Question
HJK
Ik heb een XML file als volgt:
en een XSD-file als volgt:
Hoe krijg ik dit geimporteerd in Filemaker. Ik ben qua XML een newbie. Dus wie helpt mij??
8 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.