Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft om op andere manier een find uit te voeren in filemaker.
Ik wil nl zoeken zoals op de picture in attachment.
In het voorbeeld zijn de artikels onderverdeeld in CLASS / SUBCLASS / ...
Verder behoren de artikels tot een MERK / SERIE / FORMAAT / ....
Artikels met stock, artikels in promo, ....
Telkens wordt er naast de onderverdeling weergegeven hoeveel records aan de onderverdeling voldoen.
De bedoeling is om bijv via een klik op een bepaald MERK, enkel de verdere ondervedelingen te zien van dat merk, gevolgd door een klik op een bepaald FORMAAT van voorgaand merk, direct de set te zien onderaan in een lijst, zodat er uit die set een keuze kan gemaakt worden.
Bij elke onderverdeling wil ik graag het aantal records zien dat hieraan voldoet.
Je krijgt dan een path van de selecties die je hebt gemaakt:
MERK/FORMAAT/[12] gevolgd door het aantal records dat momenteel in de set zit. In dit voorbeeld kan je met twee kliks tot slechts 12 records komen.
Op de PATH kan je ook één of meerdere niveaus terugklikken,om dan opnieuw in een andere selectie te duiken.
Heeft er iemand ervaring met deze wijze van werken?
Question
Tom
Goede avond,
Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft om op andere manier een find uit te voeren in filemaker.
Ik wil nl zoeken zoals op de picture in attachment.
In het voorbeeld zijn de artikels onderverdeeld in CLASS / SUBCLASS / ...
Verder behoren de artikels tot een MERK / SERIE / FORMAAT / ....
Artikels met stock, artikels in promo, ....
Telkens wordt er naast de onderverdeling weergegeven hoeveel records aan de onderverdeling voldoen.
De bedoeling is om bijv via een klik op een bepaald MERK, enkel de verdere ondervedelingen te zien van dat merk, gevolgd door een klik op een bepaald FORMAAT van voorgaand merk, direct de set te zien onderaan in een lijst, zodat er uit die set een keuze kan gemaakt worden.
Bij elke onderverdeling wil ik graag het aantal records zien dat hieraan voldoet.
Je krijgt dan een path van de selecties die je hebt gemaakt:
MERK/FORMAAT/[12] gevolgd door het aantal records dat momenteel in de set zit. In dit voorbeeld kan je met twee kliks tot slechts 12 records komen.
Op de PATH kan je ook één of meerdere niveaus terugklikken,om dan opnieuw in een andere selectie te duiken.
Heeft er iemand ervaring met deze wijze van werken?
Heeft deze zoek methode een bepaalde naam?
Alvast bedankt.
Tom (filemaker server 9)
1 answer to this question
Recommended Posts