Jump to content
  • 0

Resultaat van keuzevelden in Portaal EN alle overige records

Marco H.

Question

Posted

Hallo,

Ik werk aan een configuratiemodule voor een modulair kastsysteem. In een layout bevindt zich een portaal en een aantal keuzevelden. De portaal wordt gevoed door een recordset waarin alle onderdelen van het kastsysteem zijn verzameld. De keuzevelden bepalen gezamenlijk de filter voor het portaal. Er zijn 3 primaire keuzes.

In het portaal wil ik dus het resultaat zien van de de 3 keuzes EN de overige records die niet aan de keuzevoorwaarden voldoen. Het kan dus zijn dat ze wel aan 1 of meer voorwaarden voldoen.

Ik heb veel van de suggesties en oplossingen hier op het forum geprobeerd men tot nu toe zonder succes.

Om e.e.a. te verduidelijken een uitgekleed bestandje bijgevoegd. Wie kan me een duwtje in de goede richting geven?

Dank op voorhand,

Marco

test.fp7

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Marco,

Ik heb je file bekeken maar de bedoeling ontgaat me een beetje.

Je toont bovenaan een portaal met alle records.

Onderaan ga je filteren. Dat begrijp ik.

Maar waarom wil je in dat filterportaal de gefilterde records zien, en alle andere records die niet gevonden werden (wat jij noemt de "resterende gegevens")...

Is dat dan niet hetzelfde als het bovenste portaal ? 8O

• 0
Posted

Hallo Rony,

De bijgevoegde file, met name recordset "gegevens" is bedoeld om het soort gegevens inzichtelijk te maken voor forumleden. Ik zal mijn bedoeling proberen te verduidelijken;

Eerst wordt er gefilterd op de drie primaire keuzes;

filter kleur

filter ezdz

filter hoogte

Dit levert als resultaat de records in de bovenste portaal. Zover geen probleem. Maar voor het samenstellen van de kast heb ik ook nog andere onderdelen nodig. Het filter resultaat is bijvoorbeeld;

zwart - enkelzijdig - 2100 - staander

Daarbij wil ik dan ook de onderdelen [records] zien die niet voldoen aan de filter voorwaarden. In de voorbeeldfile alle legborden & presentatieschappen. Dus:

zwart - enkelzijdig - 2100 - staander

zwart - ¶ - ¶ - legbord

zwart - ¶ - ¶ - presentatieschap

Ik ben aan het stoeien geweest met berekeningsvelden en samengestelde multikeys n.a.v. een oplossing die Frank ter Braak liet zien op het forum.