Jump to content
  • 0

kalender voor reservatiesysteem

Guest

Question

Posted

ik ben opzoek naar een kalender om reservaties in op te slaan. meer bepaald squashbaan reservaties. er zijn 3 pleinen, per half uur te resereveren. dus ik zoek eigenlijk een kalender waarbij ik elk half uur kan onderderverdelen in 3 stukken. misschien moet het niet eens in een kalender, maar kan het ook anders ? kortom alle tips zijn welkom.

alvast bedankt

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In zijn eenvoudigste vorm kan je volstaan met een databank waarin je de reserveringen bijhoudt per datum, per uur en per plein. Via een aantal SelfJoin-relaties kan je dan meteen zien welke reserveringen al ingenomen zijn. Je hebt dus niet echt een kalender nodig.

• 0
Posted

Ik zou dit opbouwen met 3 bestandjes.

In het overzicht bestand zou ik 3 portaalrijen zetten. Deze voor uw 3 pleinen.

Vervolgens heb je een bestand waarin je via de portaalrij gaat aanduiden welke plein op welk uur gereserveerd is.

Boven uw portaalrij zet je een veldje waarin je de datum kan veranderen zodat je ook voor de volgende dagen kan reserveren.

Via een tussenbestandje ga je met een script steeds zoveel records aanmaken als er uren moeten vermeld staan in de portaalrij op het overzicht. Via een opzoekfunctie naar het 3de bestand zie je welke uren gereserveerd zijn.

In het overzicht geef je een containerveld mee zodat je een kleur toekent aan de reservering voor die uren.

Zorg ervoor dat alle uren (eventueel onderveeld in kwartieren) zichtbaar zijn op uw overzicht. Zelfs indien ze niet gereserveerd zijn.