Jump to content
  • 0

Excelle bestandje openen met Filemaker....

johan

Question

Posted

Normaal is me dat al altijd gelukt maar nu heb ik dus een Excell bestandje gekregen van mijn groothandel dat ik maar niet kan geopend krijgen in Filemaker Pro 6. Ik krijg als error:" This file could not be translated using the selected file type". Wat kan ik doen?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik werk op een iMac 17" met MacOSX 10.2.4....Ik kan het bestandje normaal openen met Excell (voor Mac dus), ....dus het bestandje is eigenlijk in orde! Het is een produktenbestandje dat ik elk kwartaal van de groothandel krijg en vroeger is het me dus altijd gelukt deze bestandjes te bekijken in Filemaker waarmee ik courant werk (na de nodige conversie)......

• 0
Posted

Ik vrees dat je met een 10.2.4. probleem te maken hebt. Probeer dit bestandje eens te openen op een andere Mac. Waarschijnlijk lukt het dan wel. Er zijn al verschillende problemen gesignaleerd gelijkaardig aan dit.

• 0
Posted

Ja, dat is dan natuurlijk een probleem voor mij want ik ken wel wat mensen met Filemaker op hun computer maar niet onder een MacOS kleiner dan 10.2.4!

Je hoort me dus al afkomen: wil iemand (met een lagere MacOS) voor mij dat bestandje (grootte 920kB) converteren naar Filemaker en dan terugsturen? Ik zou er heel blij mee zijn! Het is gewoon heel vervelend om tegelijk met 2 verschillende database-programma's te moeten werken!

• 0
Posted

Hartelijk bedankt...maar ik heb het probleem ondertussen toch zelf kunnen oplossen: (dat ik daar niet eerder aan dacht) ....ik heb mijn oude Filemaker Pro 5 terug geïnstalleerd en met MacOS9 heeft die de klus zonder tegenpruttelen en in één trek geklaard!