Ga naar inhoud

Jullie hebben het misschien wel gezien…


Aanbevolen berichten

Het is er eindelijk van gekomen. Het forum is overgezet naar een nieuwe versie van de forum software.

De reden dat ik zolang gewacht heb, is omdat ik helemaal geen goeie vervanging vond voor het portaal dat we op de home pagina hebben.

Die heb ik nu gevonden. Een beetje anders dan het oude portaal, maar het resultaat is hetzelfde.

 

Het is een beetje wennen, maar er zijn nu heel wat nieuwe mogelijkheiden op het forum. Dat zie je niet onmiddellijk want ik heb met opzet de home pagina nogal minimalistisch opgevat, onder het motto: meer is minder. Geen toeters en bellen, focus op de inhoud.

Er vallen ook wat "features" weg, zoals de vlaggetjes en de extra programma icoontjes die ik indertijd bijgeprogrammeerd had.

 

Ik laat jullie het allemaal wat zelf ontdekken. In december ben ik van plan om de feedback op de vernieuwe site door te nemen, en aanpassingen te doen waar dat nodig zal blijken. Een groot voordeel is dat we nu terug op vrijwel standaard forum software zitten, wat een stuk onderhoudsvriendelijker is.

Link naar reactie
Geen toeters en bellen, focus op de inhoud.

Helemaal mee eens!

 

Ik laat jullie het allemaal wat zelf ontdekken.

Als het net zo begrijpelijk is als FileMaker, zal je niemand horen :wink:

 

... wat een stuk onderhoudsvriendelijker is.

Dan van deze plaats nog maar weer eens een driewerf Hoera, Hoera, Hoera voor alle tijd die je er aan besteed hebt.....

Link naar reactie

Werkelijk onvoorstelbaar dat mensen nog tijd hebben om dit bij te houden, aan te passen en zo op te zetten. Ik maak een diepe buiging voor de aanpassing. En zoals al is aangegeven overgang is even lastig omdat het er anders uitziet, bepaalde zaken niet meteen herkenbaar zijn maar het zal uiteindelijk wel wennen. Ik stap over op de RSS feed omdat ik als ik toch moet wennen deze maar meten pak :D

Clarify kan weer een tijd vooruit met deze aanpassing.

Ik zou zeggen neem een versnapering als dank voor het vele werk

Link naar reactie

peter, inderdaad een verbetering.

 

maar één ding: mijn vertrouwde, heldere en overzichtelijke clarify-portaal is ineens niet meer zo helder en overzichtelijk. de teksten zijn te klein, de laatste post staat niet meer bovenaan en er is teveel gelijkvormige (maar niet gelijksoortige) informatie op één pagina... kan het portaal bijvoorbeeld niet net zo vormgegeven worden als het forumoverzicht? zou ik heel erg gelukkig van worden :)

 

dank en groet, bdk

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde gevoel als BDK. Het oude forum toonde de portal een stuk beter. Ik heb ook onlangs gezien dat de allerlaatste posts niet bovenaan komen, en vind het eveneens allemaal veel te klein.

Ik moet wat tijd vrij maken om eens terug een beetje in de PHP code te kruipen. Eens kijken of ik dit meer naar onze zin kan maken.

Zal niet voor onmiddellijk zijn, ik ga eerst een tijdje in vakantie. December dus.

Link naar reactie

peter, dank en hulde!

dat ik mijn oprechte mening hier geef komt wellicht wat ondankbaar over maar zo is het zeker niet bedoeld. ik heb veel waardering voor iedereen die zich om niet inspant (en heeft ingespannen) om dit forum te maken wat het is. respect!

 

groet, bdk

(en geniet van je vakantie ;))

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Probeer eens RSS werkt heel mooi als vervanger

 

Dat werkt goed, maar ik krijg bij sommige tekens een vraagteken. Soms zoveel dat het onderwerp totaal onleesbaar is. Daar wilde ik een voorbeeldje van sturen, maar je kan geen bijlage aan FilemakerCafé hangen. Dus dan maar bij FM9 posten. Helaas geen FM 9 forum, alleen FM9 advanced en server. Daar gaat het helemaal niet over dus dat is ook niet de goede plek.

Waar moet ik heen met deze vraag?

Iemand toch een idee waarom somige telkens vraagtekens geven in RSS. OS x 10.4.11 Safari 3 en Firefox 3.

 

gr, peerke

Link naar reactie

Hello Peter,

 

Alweer bedankt voor de je inspanningen om het forum modern te houden. Het was wel wat wennen, maar ondertussen vind ik toch mijn weg.

 

Hier nog enkele (constructieve) hoogst persoonlijke bedenkingen:

- Misschien hoeft het forum niet per se uitgesplitst te worden in zoveel deelfora (FMP, FMS, ...) Ikzelf kijk bv. steevast naar de algemene stroom van recente threads, en zoek niet specifiek per onderwerp.

- 'Recente onderwerpen' is waar ik steevast naar toe navigeer, en mag voor wat mij betreft op de homepage iets duidelijker in beeld komen.

 

Dit doet helemaal niets af van de nieuwe schitterende look and feel van het nieuwe forum. Als ik ergens mee kan helpen dan weet je me te vinden hee :wink:

 

- Jeroen

Link naar reactie

Andries,

 

Er worden nogal wat posts geplaatst door robots de laatste weken (zoals o.a. Feimotion34, ivm runescape). Als ik of een van de andere moderators die posts zie, verwijderen we die. Dan kan het inderdaad gebeuren dat wij de post al verwijderd hebben in de periode tussen de posting en jouw inloggen. De RSS_feed wordt niet geupdate door posts die verwijderd worden. Vandaar het vreemde gedrag.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...