Ga naar inhoud
  • 0

help - gegevens kwijt


alfashirt

Vraag

graag jullie hulp. Zit met volgend probleem. Server met 5 computers aangesloten. Dagelijks een back-up van alle bestanden op computer en op usb stick.

maar om één of andere reden is vindt de server de gegevens niet meer sinds vorige week dinsdag. geen probleem dacht ik, want ik heb een dagelijkse back-up. Deze back-ups blijken te zijn blijven steken op vorige week dinsdag. Sindsdien is niets meer terug te vinden, ook niet in de onderliggende bestanden. Het is alsof de server, die permanent aan blijft, de gegevens niet bewaarde op de harde schijf en daardoor telkens een back-up maakt van de laatste gegevens op de harde schijf (vorige week dinsdag)

en nu ???? (ter info: vorige week dinsdag was er een kleine update van de server macosx, waarbij de computer niet herstart moest worden. Kan dit iets verklaren ?)

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Heb je voor de dagelijkse backup (ingesteld in FM server neem ik aan) voor iedere dag een map aangemaakt?

Als je dagelijks een backup maakt die steeds bewaard wordt in dezelfde map worden inderdaad de bestanden gewoon overschreven door de laatste versie. Als die laatste versie dus corrupt is heb je een probleem.

 

Ik hoop dat je ergens op de usb stick nog een redelijke recente backup hebt die je kunt gebruiken, ik vrees dat je, tenzij iemand anders nog een heldere ingeving heeft, inderdaad je gegevens kwijt bent.

 

Succes, Niels

Link naar reactie
  • 0

voor iedere dag een nieuwe map met datum eraan gekoppeld. voorbeeld Alfa Shirt copy (10-25) enz... voor iedere dag. De usb stick wordt overschreven.

maar alle copies na dinsdag zijn met de gegevens van dinsdag 21 oktober. er werden ook in latere copies geen verdere gegevens bewaard. Raar maar ik vind ze toch niet terug.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...