Jump to content
  • 0

Layout read-only maken

Dr_Flash

Question

Posted

Hallo Filemakers,

Ik ben bezig met een soort van reisdagboek in FMP. Ik heb een Welkom-layout waar mee geopend wordt, geen velden, 2 knoppen: 1 knop Lezen en een knop Schrijven. Klik je op Schrijven, dan wordt er meteen een nieuw record in de layout Schrijven aangemaakt, met een datum- en tijdstempel, een kun je je verhaal meteen gaan typen. Maar vaak wil je alleen maar lezen wat je geschreven hebt. Vandaar dat je klikt op de knop voor de layout Lezen. Ik heb het nou al wel zo ver dat de velden in Lezen-layout geen input meer accepteren, maar je kan ook in Lezen nog steeds nieuwe records maken. Is dat er misschien ook nog uit te halen? Voor de volledigheid sluit ik het bestand bij wat ik nu gemaakt heb. Ik hoop dat iemand nog nuttige suggesties te melden heeft! Bedankt vast!

Journaal.fp5

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je eraan houdt om uw databank te behouden zoals ze nu is, kan je er gewoon een paswoord opplaatsen waarbij je bij het tweede paswoord aanduidt dat er geen menu's ter beschikking zijn. Via een script kan je nog altijd nieuwe records aanmaken.

Je kan ze ook verfijnen met direct naar de layout lezen te gaan indien je geen paswoord invult maar dat was de vraag niet.

vergeet de groep admin niet te verwijderen of hem aan te passen.

mvg

Etienne