Ik ben bezig met een soort van reisdagboek in FMP. Ik heb een Welkom-layout waar mee geopend wordt, geen velden, 2 knoppen: 1 knop Lezen en een knop Schrijven. Klik je op Schrijven, dan wordt er meteen een nieuw record in de layout Schrijven aangemaakt, met een datum- en tijdstempel, een kun je je verhaal meteen gaan typen. Maar vaak wil je alleen maar lezen wat je geschreven hebt. Vandaar dat je klikt op de knop voor de layout Lezen. Ik heb het nou al wel zo ver dat de velden in Lezen-layout geen input meer accepteren, maar je kan ook in Lezen nog steeds nieuwe records maken. Is dat er misschien ook nog uit te halen? Voor de volledigheid sluit ik het bestand bij wat ik nu gemaakt heb. Ik hoop dat iemand nog nuttige suggesties te melden heeft! Bedankt vast!
Question
Dr_Flash
Hallo Filemakers,
Ik ben bezig met een soort van reisdagboek in FMP. Ik heb een Welkom-layout waar mee geopend wordt, geen velden, 2 knoppen: 1 knop Lezen en een knop Schrijven. Klik je op Schrijven, dan wordt er meteen een nieuw record in de layout Schrijven aangemaakt, met een datum- en tijdstempel, een kun je je verhaal meteen gaan typen. Maar vaak wil je alleen maar lezen wat je geschreven hebt. Vandaar dat je klikt op de knop voor de layout Lezen. Ik heb het nou al wel zo ver dat de velden in Lezen-layout geen input meer accepteren, maar je kan ook in Lezen nog steeds nieuwe records maken. Is dat er misschien ook nog uit te halen? Voor de volledigheid sluit ik het bestand bij wat ik nu gemaakt heb. Ik hoop dat iemand nog nuttige suggesties te melden heeft! Bedankt vast!
Journaal.fp5
2 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.