Ga naar inhoud
  • 0

Keuzelijst


G.B.BREUKEL

Vraag

Kan iemand mij helpen, ik zit met het volgende probleem (het lukt mijn niet de oplossing te vinden)

Ik het een bestand met de naam BON en daar aan gekoppeld BONREGELS , ik heb een lay-out gemaakt bon met de records bon en daar in een portaal met de records bonregels.

Nu komt het, nu heb ik ook een bestand gemaakt met parketten en nu wil ik hier uit een keuze kunnen maken en dat deze keuze in het portaal zet BONREGELS.

 

Heeft iemand een oplossing ( dit is in ieder geval voor mij iets nieuws)

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een value lists aanmaken van dat bestand met parketten. Als je deze aanmaakt is het de eerste keus (use value from ...) Vervolgens bij het veld opmaken die lijst gebruiken. Zoek maar eens binnen dit forum bv naar value list (keuzelijst). Er staan volop voorbeelden met diverse discussies wat wel en niet te doen.Succes

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik hoop dat ik je goed begrijp.

 

Je hebt een bon, die heeft o.a. het veld bon-ID.

Je hebt bonregels die aan de bon gerelateerd zijn d.m.v. het bon-ID.

(dit is althans hoe ik het zou doen)

 

Je heb parketten, in ieder parket is een veld parket-ID en nog een aantal velden (3 in jouw geval).

In de bonregels maak je een veld waar je een parket-ID kunt invullen, dat doe je op de manier die pjotter heeft uitgelegd (met een value list van parket-ID's).

 

Je legt een relatie tussen de bonregels en de parketten op basis van het parket-ID.

Op basis van die relatie kan je de 3 velden ook in het portaal tonen.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Hai,

 

Wie kan me helpen, ik heb een hele tijdje niets met filemaker kunnen doen, maar nu ben ik weer van start gegaan.

En nu loop ik tegen het volgende aan.

 

Ik heb 2 tabellen gemaakt een sleutels en de tweede personen.

Nu wil ik eerst uit sleutel een sleutel kiezen en dan uit tabel personen een persoon en deze 2 gegevens wil ik dan geplaatst hebben in het tabel uitgiften.

 

Hoe kan ik dit eenvoudig doen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Gerard

Link naar reactie
  • 0

Afhankelijk van hoeveel records je hebt in de tabellen sleutels en personen.

 

Bij weinig kun je twee keer een X relatie aanmaken één tussen uitgiften en personen en één uitgiften en sleutels.

Vervolgens kun je voor elk een invoerlijst aanmaken gebaseerd op je X relatie.

Hiermee kun je in velden in uitgiften de gewenste combinatie samenstellen tussen personen en sleutels.

 

Bij teveel records kun je twee X portalen aanmaken in uitgiften en met behulp van een button en een script in de portaalregels de gekozen persoon en de sleutel in je uitgiften tabel plaatsen.

 

Succes

Vr groet

Harry

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik kom er nog even niet uit, ik zal het het proberen het zo goed mogelijk te beschrijven.

 

Ik heb een 2 tabellen gemaakt sleutels en een tabel personen met alle NAW gegevens deze tabellen worden apart gevuld dus ze zij op het moment van de vulling niet gekoppeld.

Nu heb ik een layout met een tabel uitgiften sleutels gemaakt en nu komt het ik wil een keuze kunnen maken uit de sleutels en dan uit de personen en deze moeten dan gekoppeld worden en in het tabel uitgiften geplaatst worden.

 

Hoe doe ik dat op een eenvoudige mannier.

 

ik hoor het graag

GR Gerard

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...