Jump to content
  • 0

Afdrukken in batch

Konkel Noen

Question

Posted

Bestaat er een mogelijkheid om verschillende afdruktaken te groeperen naar 1 grote printjob ?

Nu staat mijn scherm enkele minuten te flashen tussen mijn actieve FM layout en de meldingen van de printerspooler.

Concreet moet ik alle facturen van een voorbije maand in batch kunnen afdrukken.

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Zo werk ik.

Ik voeg een veld toe waar je de status van de printopdracht gaat bijhouden.

Eens het rapport mag afgedrukt worden verander ik de status van dat veld in "wachtrij".

Op een rustig moment zet je de printopdracht in werking waarbij alle rapporten die in wachtrij staan eerst worden opgezocht en vervolgens afgeprint.

Vergeet de status van uw veld nadien niet op "afgeprint" te zetten.

• 0
Posted

Zo'n printstatus heb ik al. Op zich werkt dit.

Maar de gebruiker weet niet wat hij ziet als zijn scherm staat te flikkeren tussen het actieve FM venster en het venster van de printerspooler.

Zou dit kunnen omzeild worden ?

• 0
Posted

'k Heb er ooit eens een 'running bar' aan gekoppeld om de gebruiker toch 'een bewegend iets' te geven gedurende een bepaalde tijd.

Enkel om te beletten dat er furieus wordt 'rondgeklikt', 'omdat ze niks zagen bewegen'. :wink:

• 0
Posted

Maar er is dus niet een officiële manier voor via bepaalde script-stappen? Ik heb nog even gezocht naar aankondigingen in de nieuwe versies maar ook daarin kon ik hierover nog niet echt een oplossing vinden.

• 0
Posted

Gewoon bij wat mensen waarvan ik weet dat ze met Filemaker veel werken beetje rondgevraagd maar er zitten een hoop mensen met dit probleem. Dit zijn echter wel mensen die als bedrijf met filemaker developen, en niet op dit forum zitten.

• 0
Posted
Bestaat er een mogelijkheid om verschillende afdruktaken te groeperen naar 1 grote printjob ?

Nu staat mijn scherm enkele minuten te flashen tussen mijn actieve FM layout en de meldingen van de printerspooler.

Concreet moet ik alle facturen van een voorbije maand in batch kunnen afdrukken.

Mijn facturen zijn rapporten met subsummaries waarvan de onderste subsummary (de factuurtotalen+footer) een pagebreak after each 1 occurence heeft,

zo kan je -afhankelijk van je selectie en sortering uiteraard- 1 of meerdere facturen afdrukken in dezelfde (1) printopdracht.

Afdoende?