Ga naar inhoud
  • 0

veld conditioneel verbergen


Corneel

Vraag

Hoewel er op dit forum al meerdere malen vragen hierover gesteld zijn, geven de reacties mij toch niet het gewenste antwoord. Vandaar mijn vraag:

Bestaat er een manier om een veld te tonen of te verbergen op basis van de waarde van een variabele?

 

Ik heb al gestoeid met een containerveld dat het te verbergen veld verbergt, en ook conditional formatting heb ik al geprobeerd, maar dat vind ik niet echt een mooie oplossing.

Als FMP die mogelijkheid niet biedt, dan is dat wellicht een welkome uitbreiding voor FMP 10?

 

Groet,

Corneel

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
of zoiets als dit?

 

Kijk, dit is nu zo'n elegante oplossing. Compliment, Kjoe!

De relatie tussen de ID's is overigens niet nodig, zo is mij gebleken na even gestoeid te hebben met jouw oplossing. Het veld "HetVeld" hoeft volgens mij ook niet per se als relationeel veld op de layout te staan. Het maakt dus niet uit van welke TO je "HetVeld" gebruikt.

 

Bedankt voor deze oplossing.

 

Corneel

Link naar reactie
  • 0
De relatie tussen de ID's is overigens niet nodig, zo is mij gebleken na even gestoeid te hebben met jouw oplossing.

ligt eraan, als je de ID niet gebruikt wordt de veldinhoud getoond wordt van het eerste gerelateerde record in alle records (het is immers de eerste portaalrij).

het demotje gaat over record specifiek tonen en verbergen. als het je om sessiespecifiek gaat kun je een globaalveld gebruiken, en dan kiezen of je wel of niet de record ID gebruikt. Maar dan worden alle records getoond of verborgen.

Sessiespecifiek en recordspecifiek (dus een record wel zichtbaar voor gebruiker A en de zelfde record niet zichtbaar voor gebruiker B) is me nog niet gelukt.

Link naar reactie
  • 0

nee, niet helemaal. Het gaat me niet om vooraf definieren of een bepaalde gebruiker een veld wel of niet mag zien. Maar stel je hebt een netwerkopstelling, waarbij twee of meer gebruikers met de layout werken waarin het toon/verberg truc zit. Als je geen globaalveld gebruikt, wordt de waarde voor elke gebruiker hetzelfde voor een record. dat is niet altijd de bedoeling. Maar je zou het inderdaad wel kunnen doen misschien als je de accountnaam per sessie aan beide kanten van de relatie weet op te slaan. moet ik testen, want dat zou indexeringsproblemen kunnen opleveren.

 

ps. het is al een ouwe truc hoor! ik heb hem ook maar ergens vandaan.

Link naar reactie
  • 0

Werkt echt perfect Kjoe, maar ik zie totaal niet wat er nu gaande is :?

 

Als het veld toon geen waarde bevat verdwijnt het veld "waarde", oftewel er is geen gerelateerde record. Normaal kun je zonder gerelateerde records het veld toch nog steeds actief maken? Actief in de zin van de grijze stippel lijntjes...

 

Het was een lange dag, wellicht zie ik iets over het hoofd... :o

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer iets dergelijks met FM 11 maar krijg het niet voor elkaar

is er ergens een functie van advanced die nodig is?

Ik heb het bestand gedownload en het werkt wel, maar ik kan het niet reconstrueren omwille van twee probleempjes

- In het portaal kan ik niets invoeren

- de velden in het portaal zijn altijd onzichtbaar (wel zichtbaar in de layout)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...