Jump to content
  • 0

automatische tijd op server

se7en

Question

Posted

In filemaker heb ik een applicatie gebouwd om de administratie van joggings te verzorgen.

Hiervoor gebruik ik verschillende filemaker bestanden die gerelateerd zijn maar waarvan op eentje de tijden van de aankomst worden bijgehouden. Dit bestand draait op een computer waar ik via samengebruik op inlog.

Is het mogelijk toch de tijd te laten invullen van de computer (server) waar de applicatie draait. Niet van de computer waarop de gegevens worden ingebracht via samengebruik.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hmmm...ik ben dit even aan zoeken geweest op het forum, hadden we dit niet al een keertje doorgenomen?

Als je FileMaker Server gebruikt (niet echt duidelijk voor mij op het ogenblik) dan kan je via de Server Admin plugin de server tijd te pakken krijgen. Niet gedocumenteerd, FileMaker is nogal paranoid over die plugin, snap niet waarom.

Mijn 5 eurocent... :?

• 0
Posted

IN de meeste gevallen draait men toch in een netwerk met server? Windows of Mac?

Hierdoor kun je bij het aanloggen de tijd synchroniseren van het werkstation tov de server. IN Windows gaat dat via een login-script. MAC geen idee!

Works for us!

• 0
Posted
In de meeste gevallen draait men toch in een netwerk met server? Windows of Mac?

Uw gedachte is zeer juist en zo gebeurt het ook bij ons op het werk. Peter weet dat wel maar helaas is het voor mij momenteel niet mogelijk dit financieel waar te maken.

Ik heb mij onlangs reeds 2 versies aangekocht.

• 0
Posted
Is het mogelijk toch de tijd te laten invullen van de computer (server) waar de applicatie draait. Niet van de computer waarop de gegevens worden ingebracht via samengebruik.

je hoeft je niet noodzakelijk vast te pinnen op de tijd van de server : je kan ook je plan trekken door ervoor te zorgen dat al je clients dezelfde tijd hebben : als ze aan het internet hangen is het simpel : ntp-server instellen en klaar. met een refresh-rate van 1 uur mag je er gerust je fotofinish mee registreren zonder risico op afwijkingen.

Indien geen internetconnectie voorhanden is, maar wel macs, kan je met applescript wel doen alsof.

hey, ik denk ineens aan iets :

als je juist 1 bestandje maakt bij wijze van klok, en je zet dat op 1 van de machines, vervolgens leg je een relatie (is eigenlijk niet eens nodig denk ik) over het netwerk naar dat ene klokbestand. Als je dan via external script een nieuwe record laat aanmaken in dat bestand om de automatische invoer van het creatie-uur terug te krijgen, lijkt het mij logisch dat je de tijd van die ene machine krijgt, nee?

kzouteens moeten testen.