boldy49 Posted December 2, 2008 Posted December 2, 2008 Hallo, Kan iemand mij vertellen hoe ik de tekst achter een radiobutton kan afvangen in een variabel? bv als ik de button 1 aanklik wil ik de tekst Directie kunnen afvangen etc 1 O Directie 2 O Bestuur 3 O aa Ik heb geen flauw idee hoe dit moet en of het kan. bij voorbaat dank Quote
0 Rony Rabijns Posted December 2, 2008 Posted December 2, 2008 Het eenvoudigste is om een waardelijstje te maken met als inhoud de tekst die je wil. Plaats daarna een veld op je layout en koppel daar de waardelijst aan als radioknop. Wil je ook nog de 1, 2, 3? Dan zou ik die hard-coderen op je layout, maar het nut van die nummering ontgaat me. Quote
0 BDK Posted December 2, 2008 Posted December 2, 2008 variabelen kan je alleen vangen door middel van een script. je zult dus met knoppen moeten werken want dat zijn de enige dingen die een script kunnen activeren (en ondanks hun uiterlijk zijn radiobuttons helaas geen knoppen). of kijk eens naar de plugin ‘DoScript’. http://www.myfmbutler.com/index.lasso?p=416 Quote
Question
boldy49
Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe ik de tekst achter een radiobutton kan afvangen in een variabel?
bv als ik de button 1 aanklik wil ik de tekst Directie kunnen afvangen etc
1 O Directie
2 O Bestuur
3 O aa
Ik heb geen flauw idee hoe dit moet en of het kan.
bij voorbaat dank
2 answers to this question
Recommended Posts