Jump to content
  • 0

ldap inlezen in FMP

rmw

Question

Posted

In windows bestaat een adresboek applicatie (wab.exe) die kan worden gekoppeld aan het ldap protocol. Een snelkoppeling met de volgende url 'ldap://ldap.virginia.edu:389/o=University%20of%20Virginia,c=US?mail?sub?(cn=wend*)' wordt daarin netjes weergegeven in kolommen met zinnige informatie.

Dat doet mij vermoeden dat die url dus iets van data teruggeeft dat dan door de applicatie wordt 'geparsed' (in goed nederlands :wink: ).

Ik kan echter nergens vinden wat voor data dat is.

En de url in een webviewer in FM stoppen activeert ook het adresboek en laat de webviewer leeg.

Kan iemand mij vertellen wat voor data er wordt teruggegeven en hoe dat in FM bruikbaar zou kunnen worden gemaakt?

rmw

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Praat ik in bovenstaande post wartaal of is er gewoon niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

rmw

PS Ik hoop het laatste, maar schroom niet als het eerste het geval is :wink:

• 0
Posted

Voor mijn school heb ik een script geschreven in PHP dat verbinding maakt met de LDAP server en die gegevens opvraagt. Dat kan makkelijk uitgebreid worden om die gegevens via de FileMaker Server PHP Api terug in een database te stoppen.

LDAP is een eigen protocol. Ik denk niet dat FileMaker het zelf spreekt/begrijpt. Ik denk dat een omweg nodig is.

Via http://www.mcs.anl.gov/~gawor/ldap/ kan je dit alles wat visualiseren.

• 0
Posted
Ik denk inderdaad dat niemand hier iets zinnigs over kan zeggen :wink: .

pfew! :wink:

Dank voor het meedenken. Beide pagina's had ik inderdaad al gevonden en dit

LDAP itself is a binary protocol
heeft me er tot nu van weerhouden er dieper op in te duiken..

@fredmatrack:

Is jou script publiek beschikbaar? Ik zou het graag eens doorneuzen. Ben zelf niet into PHP, maar wie weet gaat dat daardoor veranderen :lol:

rmw