Jump to content
  • 0

Update MySQL tabel middels ODBC koppeling

Lutmers

Question

Posted

Ik heb bijzonder weinig verstand van MySQL en met het omschrijven van de titel had ik al een probleem :wink:

Maar het serieuze probleem is als volgt:

ik heb een PRODUCTS tabel online in een MySQL database zitten. Ik heb een prachtige ODBC koppeling via MySQL ODBC 5.1 driver met mijn FMPRO9 bestand genaamd OSC (voor de geinteresseerde: het is inmiddels een volledige front-end beheer applicatie voor een OS-commerce winkel, ik heb namelijk 60.000 producten te beheren en dat gaat 'lastig' online).

Records beheren en updaten is geen probleem, met wat plug-in help zie ik zelfs de images (kan ik ze op maat croppen etc.) prachtig allemaal. Maar nu moet ik één keer per week een aantal velden (waaronder bijv. CONSUMENTENPRIJS) massaal updaten. Ik krijg dan namelijk een database aangeleverd met de meest recente info.

Deze database lees ik in in mijn OSC (Fmpro) en ik laat er wat marge berekeningen op los, nu wil ik daarna de ONLINE SQL database updaten vanuit OSC.

Ik dacht dat het simpel was... ik ga naar de lay-out waar records uit PRODUCTS (MySQL) staan en doe in import routine... HELAAS! Filemaker of MySQL trekt dat niet.

Moet in een LOOP maken en per record een SQL-query er op los laten? Dat duurt best lang!! Of heeft iemand een beter idee.

Ik hoor het graag... DANK!

Jeroen

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi,

Ik moet toegeven dat ik nog geen echte ervaring heb met een mysql tabel in je fm applicatie d.m.v. odbc maar wellicht zou je een relatie tussen de offline tabel (daar waar je de prijzen aanpast) en de online artikelen tabel kunnen leggen op basis van artikelcode. Je kunt dan met een script, in de online tabel een "ReplaceFieldContents" (op basis van calculatie) doen voor de velden die ge-update moeten worden.

Groet, Niels

• 0
Posted

Beste Niels, dit komt inderdaad in de buurt van een LOOP en het vervolgs "set field"-en van data, maar ik kan me nauwlijks voorstellen dat dat de enige manier is (besides replace... dit is echter bij meerdere velden weer geen toffe oplossing).

Beste Burggraaf, dat kan, maar een oplossing vanuit filemaker direct is eigenlijk wat ik zoek.

• 0
Posted
Wellicht daar het uploaden van een databestand en deze door de server middels PHP te laten inlezen in de tabel?

Als je dat doet binnen een webviewer in Filemaker blijf je ook binnen de applicatie.

Ik denk ook dat dit de snelste en misschien wel de mooiste manier is.